Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/18187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorНемировский, В. Г.ru
dc.contributor.authorNemirovskii, V. G.en
dc.date.accessioned2022-11-25T04:32:32Z-
dc.date.available2022-11-25T04:32:32Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationNemirovskii, V. G. Sociology of emotions: relationship of the orientations on value experiences and core values / V. G. Nemirovskii // Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. – 2011. – Vol. 4. – Iss. 8. – P. 1073-1082.en
dc.identifier.issn1997-1370 (print)-
dc.identifier.issn2313-6014 (online)-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/18187-
dc.description.abstractСтатья посвящена такому малоизученному в социологии эмоций вопросу, как анализ взаимосвязей между ориентациями респондентов на базовые ценности и их ориентациями на ценностные переживания. В целом, базовые ценности в мировой социологии изучены крайне подробно, на базе ряда кросскультурных сравнительных исследований. Ориентации на ценностные переживания также изучаются на протяжении почти 30 лет на базе российских респондентов. В данной статье приводятся результаты корреляционного анализа между базовыми ценностями, зафиксированными по методике Ш. Шварца, и ориентациями респондентов на ценностные переживания на основе методики В. Г. Немировского. Сделан вывод, что ориентации на ценностные переживания, как правило, выражают личностный смысл базовых ценностей для респондентов.ru
dc.description.abstractThis paper is devoted to such scarcely studied in the sociology of emotions matter as the analysis of the relationships between orientations of the respondents on core values and their orientations on value experiences. In general, in the field of sociology core values are particularly studied on the basis of numerous cross-cultural comparative studies. Orientations on value experiences have also been studied for nearly 30 years on the basis of surveys of the Russian respondents. This paper presents the results of correlation analysis between core values, fixed by the method of S. Schwartz, and orientations of the respondents on value experiences on the basis of techniques, developed by V. G. Nemirovsky. It is concluded that the orientations on value experiences tend to express the personalised sense of core values for the respondents.en
dc.description.sponsorshipДанное исследование выполнено при поддержке Российского гуманитарного научного фонда, научно-исследовательская программа «Особенности формирования социальной структуры и развития социального капитала в Красноярском крае», грант № 11-03-00250a.ru
dc.description.sponsorshipThis study was supported by the Russian Humanitarian Scientific Foundation, «Distinctions of forming of social structure and development of social capital in the Krasnoyarsk Territory» scientific research program, grant № 11-03-00250a.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherСибирский федеральный университетru
dc.publisherSiberian Federal Universityen
dc.relation.ispartofJournal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. – 2011. – Т. 4. – № 8ru
dc.rightsЛицензионный договор о предоставлении права использования произведения (неисключительная лицензия) от 28.07.2022ru
dc.subjectsociology of emotionsen
dc.subjectcore valuesen
dc.subjectfocus on value experiencesen
dc.subjectсоциология эмоцийru
dc.subjectбазовые ценностиru
dc.subjectориентации на ценностные переживанияru
dc.titleSociology of emotions: relationship of the orientations on value experiences and core valuesen
dc.title.alternativeСоциология эмоций: взаимосвязь ориентаций на ценностные переживания и базовые ценностиru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage1073-
local.description.lastpage1082-
local.issue8-
local.volume4-
local.identifier.uuid6e915420-ae98-41a6-933b-590d5688c588-
local.identifier.handleru-tsu/18187-
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
JoSFU.HaSS2011_8_1073_1082.pdf334.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.