Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30632
Title: Когнитивные механизмы совладания с болезнью при акне
Other Titles: Cognitive mechanisms of coping with acne disease
Authors: Раева, Т. В.
Raeva, T. V.
Keywords: хронические кожные заболевания
психологическое сопровождение пациента в дерматологии
реабилитация больных с акне
когнитивно-поведенческая психотерапия
chronic skin diseases
psychological support of the patient in dermatology
rehabilitation of patients with acne
cognitive behavioral psychotherapy
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Раева, Т. В. Когнитивные механизмы совладания с болезнью при акне / Т. В. Раева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 1. — С. 247–254.
Abstract: В статье представлены особенности когнитивных моделей переработки информации в отношении болезни при легких и тяжелых формах акне. Выявлены когнитивные искажения, определяющие дезадаптивные стратегии поведения больных. Показана роль когнитивных механизмов совладания в течении и прогнозе болезни. Отмечена необходимость включения когнитивно-поведенческой психотерапии в комплексную реабилитацию больных с акне.
The author tackles the peculiarities of cognitive models to process information on light and heavy forms of acne reveals several cognitive distortions that define disadaptive behavior strategies of patients, demonstrates the role of cognitive mechanism of self-awareness during the course and prognosis of the illness, and points out the necessity to include cognitive and behavior therapy in complex rehabilitation of acne patients.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30632
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_1_247_254.pdf17.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.