Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34718
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZagvyazinsky, V. I.en
dc.contributor.authorЗагвязинский, В. И.ru
dc.date.accessioned2024-10-31T04:24:22Z-
dc.date.available2024-10-31T04:24:22Z-
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationZagvyasinsky, V. I. Strategies of leading design development of Russian education / V. I. Zagvyazinsky // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 4–9.en
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34718-
dc.description.abstractThis article describes the sources and manifestations of the contemporary crisis in education in Russia, caused by both objective socio-cultural circumstances and management errors. It shows the progress in understanding the correlation between economics and education, requiring a transition from the education meeting the socio-economic situation to leading education. The article outlines the conditions and measures for transforming this crisis into a renewal of the system based on an awareness of the major humanistic educational ideas, assimilation of new standards, recognition of the real priority of education, the use of both traditional and new educational technologies, the development of educational systems, both from the top (the decisions and actions of the state) and the bottom (the development of the creative initiative of teachers and teaching staff).en
dc.description.abstractВ данной статье рассматриваются истоки и проявления современного кризиса образования в России, вызванного как объективными социокультурными обстоятельствами, так и ошибками менеджмента. В ней показан прогресс в понимании взаимосвязи экономики и образования, требующий перехода от образования, отвечающего социально-экономической ситуации, к образованию опережающему. В статье излагаются условия и меры для преобразования этого кризиса в обновление системы, основанное на осознании основных гуманистических образовательных идей, усвоении новых стандартов, признании реального приоритета образования, использовании как традиционных, так и новых образовательных технологий, развитии образовательных систем как с самого начала, так и с самого начала. сверху (решения и действия государства) и снизу (развитие творческой инициативы учителей и педагогического коллектива).ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychologyen
dc.subjectsocio-pedagogical designen
dc.subjectleading educationen
dc.subjecttraditional and innovative educational technologiesen
dc.subjectcomprehensive monitoring of educational outcomesen
dc.subjectсоциально-педагогическое проектированиеru
dc.subjectопережающее образованиеru
dc.subjectтрадиционные и инновационные образовательные технологииru
dc.subjectкомплексный мониторинг образовательных результатовфru
dc.titleStrategies of leading design development of Russian educationen
dc.title.alternativeСтратегии опережающего проектного развития российского образованияru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage4
local.description.lastpage9
local.issue9
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_4_9.pdf444.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.