DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Zagvyazinsky, V. I. | en |
dc.contributor.author | Загвязинский, В. И. | ru |
dc.date.accessioned | 2024-10-31T04:24:22Z | - |
dc.date.available | 2024-10-31T04:24:22Z | - |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Zagvyasinsky, V. I. Strategies of leading design development of Russian education / V. I. Zagvyazinsky // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 4–9. | en |
dc.identifier.uri | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34718 | - |
dc.description.abstract | This article describes the sources and manifestations of the contemporary crisis in education in Russia, caused by both objective socio-cultural circumstances and management errors. It shows the progress in understanding the correlation between economics and education, requiring a transition from the education meeting the socio-economic situation to leading education. The article outlines the conditions and measures for transforming this crisis into a renewal of the system based on an awareness of the major humanistic educational ideas, assimilation of new standards, recognition of the real priority of education, the use of both traditional and new educational technologies, the development of educational systems, both from the top (the decisions and actions of the state) and the bottom (the development of the creative initiative of teachers and teaching staff). | en |
dc.description.abstract | В данной статье рассматриваются истоки и проявления современного кризиса образования в России, вызванного как объективными социокультурными обстоятельствами, так и ошибками менеджмента. В ней показан прогресс в понимании взаимосвязи экономики и образования, требующий перехода от образования, отвечающего социально-экономической ситуации, к образованию опережающему. В статье излагаются условия и меры для преобразования этого кризиса в обновление системы, основанное на осознании основных гуманистических образовательных идей, усвоении новых стандартов, признании реального приоритета образования, использовании как традиционных, так и новых образовательных технологий, развитии образовательных систем как с самого начала, так и с самого начала. сверху (решения и действия государства) и снизу (развитие творческой инициативы учителей и педагогического коллектива). | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Tyumen State University | en |
dc.relation.ispartof | Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology | en |
dc.subject | socio-pedagogical design | en |
dc.subject | leading education | en |
dc.subject | traditional and innovative educational technologies | en |
dc.subject | comprehensive monitoring of educational outcomes | en |
dc.subject | социально-педагогическое проектирование | ru |
dc.subject | опережающее образование | ru |
dc.subject | традиционные и инновационные образовательные технологии | ru |
dc.subject | комплексный мониторинг образовательных результатовф | ru |
dc.title | Strategies of leading design development of Russian education | en |
dc.title.alternative | Стратегии опережающего проектного развития российского образования | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
local.description.firstpage | 4 | |
local.description.lastpage | 9 | |
local.issue | 9 | |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|