Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35372
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMiroshnychenko, A. N.en
dc.contributor.authorМирошниченко, А. Н.ru
dc.date.accessioned2024-12-17T04:36:21Z-
dc.date.available2024-12-17T04:36:21Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationMiroshnychenko, A. N. Regulating agricultural land circulation: experience in the Russian Federaion and law initiatives in Ukraine / A. N. Miroshnychenko // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 3 : Law. — P. 18–23.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35372-
dc.description.abstractThis article contains an analysis of the latest drafts of legal acts regulating the Ukrainian farmland market in comparison with the Federal act of the Russian Federation dated 24/07/2002 No. 101-FZ «Regulation of Land Circulation». The author supports the opinion that prohibiting some persons or entities to own farmland, as well as imposing ceilings on land ownership, is unjustified. The pre-emptive right to purchase land which affects farmland circulation, set in the Federal act «Regulation of Land Circulation» is critically analyzed. Granting a pre-emptive right of purchase to public authorities seems unreasonable. It would be more appropriate to provide this right to land tenants and land co-owners. In any case, exercising the pre-emptive right should imply full advance payment for the land. Nullity of contract as a result of pre-emptive right violation is considered to be unreasonable.en
dc.description.abstractПредлагается сравнительный критический анализ наиболее актуальных законопроектов по урегулированию рынка земель сельскохозяйственного назначения в Украине и положений Федерального закона РФ от 24.07.2002 № 101-ФЗ «Об обороте земель сельскохозяйственного назначения». Автор обосновывает ошибочность ограничения круга субъектов, которые могут использовать земли сельскохозяйственного назначения на праве собственности, а также установления предельных площадей земель сельскохозяйственного назначения, которые могут находиться в собственности одного лица. Критически оцениваются правила Федерального закона «Об обороте земель сельскохозяйственного назначения» относительно преимущественного права на приобретение земель сельскохозяйственного назначения. Представляется, что органы власти не должны иметь такого преимущественного права, более целесообразно предоставлять его арендаторам и владельцам смежных участков. В любом случае, реализация преимущественного права должна предусматривать предварительное внесение его субъектом права полной стоимости земельного участка. Установление правила о ничтожности сделки, заключенной с нарушением преимущественного права, представляется ошибкой.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 3 : Lawen
dc.subjectland marketen
dc.subjectland circulationen
dc.subjectagricultural land (farmland)en
dc.subjectpre-emptive right to purchaseen
dc.subjectземли сельскохозяйственного назначенияru
dc.subjectоборот земельru
dc.subjectрынок землиru
dc.subjectправо покупкиru
dc.titleRegulating agricultural land circulation: experience in the Russian Federaion and law initiatives in Ukraineen
dc.title.alternativeРегулирование оборота земель сельскохозяйственного назначения: опыт РФ и законопроектные инициативы в Украинеru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage18
local.description.lastpage23
local.issue3
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_3_18_23.pdf533.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.