DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Selivanova, O. A. | en |
dc.contributor.author | Селиванова, О. А. | ru |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T04:23:29Z | - |
dc.date.available | 2024-12-23T04:23:29Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Selivanova, O. A. Problems and prospects of children’s additional education modernization in the Russian Federation / O. A. Selivanova // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 27–34. | en |
dc.identifier.issn | 2307-6445 | |
dc.identifier.uri | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35492 | - |
dc.description.abstract | The aim of the paper is to characterize the current state of the system of additional education of children in the Russian Federation. The article describes the main problems of its functioning: a poor correspondence of the substantial component of kinds of «extra» educational institutions for urgent needs and interests of different children and youth age groups, considerable socializing recreation (i.e. «non educational»), difficulties within the institution of additional education. The organizational and substantive aspects of the specified areas modernization directions are covered: options for the legal form of institutions engaged in extracurricular sphere; the type distinction of organizational forms and institutions implementing «educational» and «non-educational» socialization programs etc. | en |
dc.description.abstract | Целью статьи является характеристика современного состояния системы дополнительного образования детей в Российской федерации. В статье охарактеризованы основные проблемы ее функционирования: слабое соответствие содержательного компонента видов «дополнительной» образовательной деятельности учреждений актуальным интересам и потребностям различных возрастных групп детей и молодежи, значительная трудность реализации рекреационно-социализирующих (т.е. «не образовательных») задач в рамках учреждения дополнительного образования детей. Также освещен организационно- содержательный аспект направлений модернизации указанной сферы: расширение вариантов организационно-правовой формы учреждений, осуществляющих деятельность во внешкольной сфере; разграничение по типам и организационным формам учреждений, реализующих «образовательные» и «рекреационно-социализирующие» программы и т.д. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Tyumen State University | en |
dc.relation.ispartof | Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology | en |
dc.subject | recreation and socialization | en |
dc.subject | pre-professional training | en |
dc.subject | additional education | en |
dc.subject | leisure sphere of socialization | en |
dc.subject | социализация | ru |
dc.subject | рекреация | ru |
dc.subject | допрофессиональная подготовка | ru |
dc.subject | дополнительное образование | ru |
dc.subject | досуговая сфера социализации | ru |
dc.title | Problems and prospects of children’s additional education modernization in the Russian Federation | en |
dc.title.alternative | Проблемы и перспективы модернизации системы дополнительного образования детей в Российской Федерации | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
local.description.firstpage | 27 | |
local.description.lastpage | 34 | |
local.issue | 9 | |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|