Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35492
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSelivanova, O. A.en
dc.contributor.authorСеливанова, О. А.ru
dc.date.accessioned2024-12-23T04:23:29Z-
dc.date.available2024-12-23T04:23:29Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationSelivanova, O. A. Problems and prospects of children’s additional education modernization in the Russian Federation / O. A. Selivanova // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 27–34.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35492-
dc.description.abstractThe aim of the paper is to characterize the current state of the system of additional education of children in the Russian Federation. The article describes the main problems of its functioning: a poor correspondence of the substantial component of kinds of «extra» educational institutions for urgent needs and interests of different children and youth age groups, considerable socializing recreation (i.e. «non educational»), difficulties within the institution of additional education. The organizational and substantive aspects of the specified areas modernization directions are covered: options for the legal form of institutions engaged in extracurricular sphere; the type distinction of organizational forms and institutions implementing «educational» and «non-educational» socialization programs etc.en
dc.description.abstractЦелью статьи является характеристика современного состояния системы дополнительного образования детей в Российской федерации. В статье охарактеризованы основные проблемы ее функционирования: слабое соответствие содержательного компонента видов «дополнительной» образовательной деятельности учреждений актуальным интересам и потребностям различных возрастных групп детей и молодежи, значительная трудность реализации рекреационно-социализирующих (т.е. «не образовательных») задач в рамках учреждения дополнительного образования детей. Также освещен организационно- содержательный аспект направлений модернизации указанной сферы: расширение вариантов организационно-правовой формы учреждений, осуществляющих деятельность во внешкольной сфере; разграничение по типам и организационным формам учреждений, реализующих «образовательные» и «рекреационно-социализирующие» программы и т.д.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychologyen
dc.subjectrecreation and socializationen
dc.subjectpre-professional trainingen
dc.subjectadditional educationen
dc.subjectleisure sphere of socializationen
dc.subjectсоциализацияru
dc.subjectрекреацияru
dc.subjectдопрофессиональная подготовкаru
dc.subjectдополнительное образованиеru
dc.subjectдосуговая сфера социализацииru
dc.titleProblems and prospects of children’s additional education modernization in the Russian Federationen
dc.title.alternativeПроблемы и перспективы модернизации системы дополнительного образования детей в Российской Федерацииru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage27
local.description.lastpage34
local.issue9
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_9_27_34.pdf767.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.