Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35578
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАвдеев, Д. А.ru
dc.contributor.authorAvdeev, D. A.en
dc.date.accessioned2024-12-24T06:28:45Z-
dc.date.available2024-12-24T06:28:45Z-
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationАвдеев, Д. А. Так какая же форма правления в России? Часть 2 / Д. А. Авдеев. — Текст : электронный // Государство и право. — 2023. — № 9. — С. 87–96.ru
dc.identifier.issn1026-9452
dc.identifier.issn2713-0398
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35578-
dc.description.abstractВ статье автор продолжает исследование особенностей отечественной формы правления, останавливаясь на содержании принципа разделения властей и его реализации в системе государственного управления Российской Федерации. Анализ эволюционного развития отечественной формы правления позволил выявить сущностные признаки и характерные свойства российской системы публичной власти. Рассмотрев конституционно-правовой статус высших органов государственной власти и управления – Президента РФ, Правительства РФ, Федерального Собрания РФ и Конституционного Суда РФ, а также функционирование и взаимодействие их между собой в свете конституционных поправок 2020 года, автор обосновывает модель сложившейся в Российской Федерации формы государственного правления, которую предлагает именовать как конституционную монократию.ru
dc.description.abstractIn the article, the author continues to study the features ofthe domestic form of government, dwelling on the content of the principle of separation of powers and its implementation in the pubic administration system of the Russian Federation. An analysis of the evolutionary development of the domestic form of government made it possible to identify the essential features and characteristic properties of the Russian system of public authority. Having considered the constitutional and legal status of the highest bodies of state power and administration – President of the Russian Federation, Government of the Russian Federation, Federal Assembly of the Russian Federation and Constitutional Court of the Russian Federation, as well as their functioning and interaction with each other in the light ofthe constitutional amendments of 2020, the author substantiates the model ofthe form ofstate government that has developed in the Russian Federation, which he proposes to call as constitutional monocracy.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийская академия наукru
dc.relation.ispartofГосударство и право. — 2023. — № 9ru
dc.rightsЛицензионный договор о предоставлении права использования произведения (неисключительная лицензия)ru
dc.subjectформа правленияru
dc.subjectразделение властейru
dc.subjectконституционные поправкиru
dc.subjectпубличная властьru
dc.subjectмонократияru
dc.subjectform of governmenten
dc.subjectseparation of powersen
dc.subjectconstitutional amendmentsen
dc.subjectpubic authorityen
dc.subjectmonocracyen
dc.titleТак какая же форма правления в России? Часть 2ru
dc.title.alternativeSo what is the form of government in Russia? Part 2en
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage87
local.description.lastpage96
local.issue9
dc.identifier.doi10.31857/S102694520027736-0
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
gip_2023_9_87_96.pdf6.02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.