Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/12029
Название: Communication strategies in pedagogical discourse
Другие названия: Коммуникативные стратегии в педагогическом дискурсе
Авторы: Olurin, K. E.
Олурин, К. Е.
Научный руководитель: Белозёрова, Н. Н.
Ключевые слова: коммуникативный контекст
изучение второго иностранного языка
педагогический дискурс
учащиеся
коммуникативные стратегии
невербальные стратегии
магистерская диссертация
Дата публикации: 2017
Библиографическое описание: Олурин, Кехинде Елижах. Коммуникативные стратегии в педагогическом дискурсе = Communication strategies in pedagogical discourse : магистерская диссертация студента 2 курса очной формы обучения по направлению 45.04.02 Лингвистика, магистерская программа "Теория и практика преподавания иностранных языков и культур" / К. Е. Олурин; научный руководитель Н. Н. Белозерова; автор рецензии С. Н. Антонова; Тюменский государственный университет, Институт филологии и журналистики. – Тюмень, 2017. – 61 с.: табл. – Библиогр.: с. 53-55. – Согласие от 07.06.2017 на размещение ВКР магистра Олурина К. Е.
Аннотация (реферат): Communicative strategies not only play an important role in communication but they also contribute to second language acquisition. Communicative strategies (CS) can help to keep the communication channel open, encourage hypothesis formation and automatization. The overall aim of this essay is to find out whether there is a relationship between Russian English learners’ attitudes toward the use of communicative strategies and the reported frequency of using them in actual communication. Twenty Russian English majors are selected randomly to participate in this investigation. They were divided into two different groups according to their different level of language proficiency. The main methods of this essay are two questionnaires and an interview. Based on the framework of achievement strategies and reduction strategies and through the investigation of the relationship between the attitude toward communicative strategies and the reported frequency of using them in communication, three tentative conclusions have been drawn. Firstly, a learner’s attitude of CS has some influence on the use of CS. Secondly; Russian learners of English tend to use reduction strategies most often. Finally, Russian learners seldom use achievement strategies although they tend to believe the important role of achievement strategies in communication. What is more, this essay also analyzes the two groups of students’ different attitudes and different reported frequency of using CS and finds some reasons for those differences. After the above analyses, the essay categorizes three main factors which affect learners’ attitudes and their reported frequency of using CS. It includes the learner itself, the learning context, and the communication context.
Цель работы – исследование коммуникативных стратегий и частоты их использования в общении между студентами.
Специальность: 45.04.02 – Лингвистика
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/12029
Располагается в коллекциях:Магистерские диссертации

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
OlurinKE_VKR.pdf1.14 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.