Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/13869
Title: Исследовательский потенциал и социальное самочувствие аспирантов
Other Titles: Research potential and social state of health of post-graduate students
Authors: Shafranov-Kutsev, G. F.
Efimova, G. Z.
Шафранов-Куцев, Г. Ф.
Ефимова, Г. З.
Keywords: the academic swindle
plagiarism
education as a way of life
the scientific supervisor
the young scientist
the post-graduate student
postgraduate study
молодой ученый
академическое мошенничество
научный руководитель
аспирант
аспирантура
плагиат
образование как образ жизни
Issue Date: 2012
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Шафранов-Куцев, Г. Ф. Исследовательский потенциал и социальное самочувствие аспирантов / Г. Ф. Шафранов-Куцев, Г. З. Ефимова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Социология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2012. – № 8. – С. 68-79.
Abstract: In article the problem of research potential and an estimation of social state of health of post-graduate students is considered. The data of the all-Russian statistics and results of the sociological research conducted by authors in which frameworks following indicators were studied: quantity of publications of the post-graduate student; professional socialization of the young scientist through interaction with chair and participations in realization of Scientific Research Works; activity in attraction of grant financings; the relation of post-graduate students to various types of the academic swindle; the priority factors influencing scientific career and competence of post-graduate students in sphere of foreign languages. The analysis of the basic complexities of education allocated with post-graduate students in postgraduate study and ways of their permission is carried out.
В статье рассматривается проблема исследовательского потенциала и оценки социального самочувствия аспирантов. Приводятся данные общероссийской статистики и результаты проведенного авторами социологического исследования, в рамках которого изучались такие показатели как: количество публикаций аспиранта; профессиональная социализация молодого ученого через взаимодействие с кафедрой и участие в реализации конкретных НИР; активность в привлечении грантового финансирования; отношение аспирантов к различным проявлениям академического мошенничества; приоритетные факторы, оказывающим влияние на научную карьеру и компетентность аспирантов в сфере иностранных языков. Проведен анализ выделенных аспирантами основных сложностей обучения в аспирантуре и способов их разрешения.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/13869
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/13869
ISSN: 1562-2983
1994-8484
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Социология. – 2012. – № 8
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6_Chafranov-Kutsev_Efimova_No8_Sociologiya_2012.pdf403.69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.