Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/27659
Title: | Влияние Профессорского института на социокультурное поле России XIX века |
Other Titles: | Influence of Professorial institute on Russia’s sociocultural field in 19-th century |
Authors: | Карнаух, Н. В. Karnaukh, N. V. |
Keywords: | Профессорский институт социокультурное поле нормативная модель деятельности Professorial institute sociocultural field normative model of professional occupation |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Карнаух, Н. В. Влияние Профессорского института на социокультурное поле России XIX века / Н. В. Карнаух. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2010. — № 5. — С. 57–64. |
Abstract: | В статье анализируется влияние выпускников Дерптского Профессорского института на изменение социокультурного поля России XIX века. Основное внимание автор уделяет таким аспектам, как возникновение нового подхода в профессиональной педагогике; изменение нормативной модели профессиональной деятельности; повышение статуса российского профессора. The article analyzes the influence of Derptian Professorial Institute’s graduates on modification of Russia’s social and cultural field in the 19th century. The author pays special attention to the following aspects: the origin of a new method in professional pedagogics; change of normative model of professional activity; a Russian professor’s status growth. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/27659 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. Философия. — 2010. — № 5 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.