Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/28758
Title: Ноогенез. Цели и ценности образования
Other Titles: Noogenesis. Goals and values of education
Authors: Колычева, 3. И.
Kolycheva, 3. I.
Keywords: ноогенез
ноосфера
гуманитарное развитие общества
ноосферная школа
noogenesis
noosphere
humanitarian development of society
noosphere school
Issue Date: 2003
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Колычева, 3. И. Ноогенез. Цели и ценности образования / З. И. Колычева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. — Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2003. — № 4. — С. 162–169.
Abstract: В статье рассмотрена проблема ноогенеза как процесса формирования гармоничных отношений природы и общества. Одним из наиболее вероятных путей к такому состоянию названо гуманитарное развитие общества. Показано, что в основу гуманитарного развития общества должны быть положены новые ценности. Реализовать данные ценности возможно только через систему образования. Главной целью системы образования является формирование личности, способной реализовать идею коэволюции.
The article considers the problem of noogenesis as a process of formation of harmonious relations between nature and society. One of the most likely ways to such a state is called the humanitarian development of society. It is shown that the basis of the humanitarian development of society should be based on new values. It is possible to realize these values only through the education system. The main goal of the education system is the formation of a personality capable of realizing the idea of coevolution.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/28758
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2003. — № 4
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
humanitates_2003_4_162_169.pdf6.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.