Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29739
Title: | Педагогические парадигмы: опыт систематизации |
Other Titles: | Pedagogical paradigms: the experience of systematization |
Authors: | Морева, О. В. Moreva, O. V. |
Keywords: | парадигма модели образовательного процесса личностно-ориентированное обучение педагогические модели paradigm models of the educational process personality-oriented learning pedagogical models |
Issue Date: | 2004 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Морева, О. В. Педагогические парадигмы: опыт систематизации / О. В. Морева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2. — С. 154–165. |
Abstract: | Предлагается авторский вариант концепции полипарадигмальности в педагогике, основанный на сочетании исторического и логико-содержательного подходов, видения основных («ядерных») и производных парадигм, нередко сосуществующих в науке и практике. Утверждается приоритет личностно-социальной парадигмы образования в современный период. The author offers her variant of the concept of poly-paradigm approach in education science that rests upon the blend of historical, logical and informative approaches, as well as upon different concepts of kernel and derivational paradigms, that often co-exist both in science and human practices. The chief priority is given to the contemporary individual-and-social paradigm in education. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29739 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.