Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29739
Title: Педагогические парадигмы: опыт систематизации
Other Titles: Pedagogical paradigms: the experience of systematization
Authors: Морева, О. В.
Moreva, O. V.
Keywords: парадигма
модели образовательного процесса
личностно-ориентированное обучение
педагогические модели
paradigm
models of the educational process
personality-oriented learning
pedagogical models
Issue Date: 2004
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Морева, О. В. Педагогические парадигмы: опыт систематизации / О. В. Морева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2. — С. 154–165.
Abstract: Предлагается авторский вариант концепции полипарадигмальности в педагогике, основанный на сочетании исторического и логико-содержательного подходов, видения основных («ядерных») и производных парадигм, нередко сосуществующих в науке и практике. Утверждается приоритет личностно-социальной парадигмы образования в современный период.
The author offers her variant of the concept of poly-paradigm approach in education science that rests upon the blend of historical, logical and informative approaches, as well as upon different concepts of kernel and derivational paradigms, that often co-exist both in science and human practices. The chief priority is given to the contemporary individual-and-social paradigm in education.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/29739
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2004. — № 2
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2004_2_154_165.pdf10.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.