Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35714
Title: Microsoft Teams как инструмент для реализации дисциплины «Иностранный язык» в вузе
Other Titles: Microsoft Teams as a tool for foreign language study at university
Authors: Морквина, Е. А.
Логинова, Е. А.
Morkvina, E. A.
Loginova, E. A.
Keywords: дистанционное образование
иностранный язык
онлайн-платформа
дистанционные технологии
distance education
distance technologies
foreign language
MS Teams
online platform
Microsoft Teams
Issue Date: 2021
Publisher: Томский государственный педагогический университет
Citation: Морквина, Е. А. Microsoft Teams как инструмент для реализации дисциплины «Иностранный язык» в вузе / Е. А. Морквина, Е. А. Логинова. — Текст : электронный // Научно-педагогическое обозрение. — 2021. — № 4 (38). — С. 108–116.
Abstract: Рассматривается понятие и принципы дистанционного обучения. Определяется значение интернет-технологий для изучения иностранного языка. Характеризуются функциональные возможности онлайн-платформы Microsoft Teams. На основе анкетных данных анализируется опыт дистанционного обучения в Тюменском государственном университете в рамках дисциплины «Иностранный язык» на базе MS Teams. Проводится соотношение между инструментами MS Teams и параметрами занятия по иностранному языку. Определяются значимые для изучения иностранного языка функции платформы, а также возникающие трудности.
This paper presents the concept, principles of distance education and its relationship with the terms online-learning and e-learning. The author determines the importance of Internet technologies for foreign language learning and the formation of foreign language communicative (often professionally oriented) competence as the main task of this subject. The article gives the reflections of the functionality of the Microsoft Teams online platform to create a unique online learning environment. The issue is addressed by analyzing the survey data on learning foreign languages online via the MS Teams at the University of Tyumen. The specific objective of the study is to juxtapose the MS Teams tools with the parameters of organizing classes in foreign languages such as interactivity, multimedia, the implementation of the learner-centered approach, the teaching and learning materials used, teaching methods and forms, the creation of an authentic environment and the formation of various types of speech activity. In addition, the study defines the most significant MS Teams functions, in particular, storing educational materials, having feedback, video communication (online-meetings), working in teams and channels, MS Teams tests, working with co-editing files etc. The author identifies the difficulties that arise (namely technical, psychological, physiological, methodological difficulties and problems in perceiving information), their possible causes and ways to overcome them. The article ends with conclusions on how MS Teams integrates into the foreign languages learning process.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35714
ISSN: 2307-6127
Source: Научно-педагогическое обозрение. — 2021. — № 4 (38)
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
npo_2021_4_108_116.pdf382.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.