Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36163
Title: | Экологическое образование в контексте сибирской этнографии |
Other Titles: | Environmental education in the context of Siberian ethnography |
Authors: | Куклина, В. В. Kuklina, V. V. |
Keywords: | этнография экология экологическое образование исследовательские проекты сибирская этнография ethnography ecology environmental education research projects Siberian ethnography |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Тюменский государственный университет |
Citation: | Куклина, В. В. Экологическое образование в контексте сибирской этнографии / В. В. Куклина. — Текст : электронный // Европа : международный альманах. — 2015. — Том 14/1–2. — С. 139–145. |
Abstract: | Данное эссе представляет собой осмысление опыта работы и исследований в некоммерческой организации «Тахо-Байкал Институт». У автора была возможность участвовать в двух основных его программах, объединяющих озера Тахо в США и Байкал в России: летней обменной программе и программе для выпускников летней обменной программы. Кроме того, автор являлась лидером исследовательских проектов в 2007−2009 гг. и координатором российских проектов в 2010−2011 гг. В 2013 г. программа прекратила свое существование. This essay is a reflection on the work and research experience in the non-profit organization «Takho-Baikal Institute». The author had the opportunity to participate in two of his main programs combining Lake Tahoe in the USA and Lake Baikal in Russia: the summer exchange program and the graduate program of the summer exchange program. In addition, the author was the leader of research projects in 2007–2009 and the coordinator of Russian projects in 2010–2011. In 2013, the program ceased to exist. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36163 |
ISBN: | 978-5-400-01184-9 |
Source: | Европа : международный альманах. — 2015. — Том 14/1–2 |
Appears in Collections: | Европа: международный альманах
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.