Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37288
Title: Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов в контексте трансформационных процессов в высшем образовании
Other Titles: Support the personal self-determination of future teachers in the context of transformational processes in higher education
Authors: Неумоева-Колчеданцева, Е. В.
Neumoeva-Kolchedantseva, E. V.
Keywords: индивидуализация
личностное самоопределение
педагогическое сопровождение
гуманитарная практика
медиативная практика
психологический статус личности
individualization
personal self-determination
pedagogical support
humanitarian practice
mediation practice
psychological status of a person
Issue Date: 2022
Publisher: Алтайский государственный педагогический университет
Citation: Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов в контексте трансформационных процессов в высшем образовании / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Философские, социологические и психолого-педагогические проблемы современного образования. — 2022. — № 4. — С. 142-145.
Abstract: В статье предлагается теоретическое обоснование и экспериментальное подтверждение актуальности педагогического сопровождения личностного самоопределения будущих педагогов как гуманитарной медиативной образовательной практики, востребованной в контексте индивидуализации образования.
The article proposes a theoretical justification and experimental confirmation of the relevance of pedagogical support for the personal self-determination of future teachers as a humanitarian mediative educational practice that is in demand in the context of the individualization of education.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37288
ISSN: 2687-0576
Source: Философские, социологические и психолого-педагогические проблемы современного образования. — 2022. — № 4
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2687-0576_2022_4_142_145.pdf139,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.