Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37288
Title: | Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов в контексте трансформационных процессов в высшем образовании |
Other Titles: | Support the personal self-determination of future teachers in the context of transformational processes in higher education |
Authors: | Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Neumoeva-Kolchedantseva, E. V. |
Keywords: | индивидуализация личностное самоопределение педагогическое сопровождение гуманитарная практика медиативная практика психологический статус личности individualization personal self-determination pedagogical support humanitarian practice mediation practice psychological status of a person |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Алтайский государственный педагогический университет |
Citation: | Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов в контексте трансформационных процессов в высшем образовании / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Философские, социологические и психолого-педагогические проблемы современного образования. — 2022. — № 4. — С. 142-145. |
Abstract: | В статье предлагается теоретическое обоснование и экспериментальное подтверждение актуальности педагогического сопровождения личностного самоопределения будущих педагогов как гуманитарной медиативной образовательной практики, востребованной в контексте индивидуализации образования. The article proposes a theoretical justification and experimental confirmation of the relevance of pedagogical support for the personal self-determination of future teachers as a humanitarian mediative educational practice that is in demand in the context of the individualization of education. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37288 |
ISSN: | 2687-0576 |
Source: | Философские, социологические и психолого-педагогические проблемы современного образования. — 2022. — № 4 |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2687-0576_2022_4_142_145.pdf | 139,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.