Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37291
Title: | Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов |
Other Titles: | Support for future teachers self-determination |
Authors: | Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Neumoeva-Kolchedantseva, E. V. |
Keywords: | личностное самоопределение педагогическое сопровождение системность сопровождения гуманитарность сопровождения культурная опосредованность сопровождения фасилитирующий характер сопровождения personal self-determination pedagogical support systematic support humanitarian support cultural mediation of support facilitating nature of support |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Российская Академия наук |
Citation: | Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Педагогика. — 2023. — Т. 87, № 4. — С. 80-87. |
Abstract: | Статья посвящена проблеме обоснования ключевых свойств сопровождения личностного самоопределения будущих педагогов как интегративной образовательной практики. Представлен анализ структуры, целей, содержания, процесса и «технологий» сопровождения с позиции системного, антропологического, личностно-ориентированного, культурологического, аксиологического, герменевтического, экзистенциального подходов. The article is devoted to the problem of substantiating the key properties of supporting the personal self-determination of future teachers as an integrative educational practice. The analysis of the structure, goals, content, process and "technologies" of support from the standpoint of systemic, anthropological, personality-oriented, cultural, axiological, hermeneutical, existential approaches is presented. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37291 |
ISSN: | 0869-561X |
Source: | Педагогика. — 2023. — Т. 87, № 4 |
Appears in Collections: | Научные сборники, статьи, препринты |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0869-561X_2023_4_80_87.pdf | 193,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.