Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37291
Title: Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов
Other Titles: Support for future teachers self-determination
Authors: Неумоева-Колчеданцева, Е. В.
Neumoeva-Kolchedantseva, E. V.
Keywords: личностное самоопределение
педагогическое сопровождение
системность сопровождения
гуманитарность сопровождения
культурная опосредованность сопровождения
фасилитирующий характер сопровождения
personal self-determination
pedagogical support
systematic support
humanitarian support
cultural mediation of support
facilitating nature of support
Issue Date: 2023
Publisher: Российская Академия наук
Citation: Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Сопровождение личностного самоопределения будущих педагогов / Е. В. Неумоева-Колчеданцева. — Текст : электронный // Педагогика. — 2023. — Т. 87, № 4. — С. 80-87.
Abstract: Статья посвящена проблеме обоснования ключевых свойств сопровождения личностного самоопределения будущих педагогов как интегративной образовательной практики. Представлен анализ структуры, целей, содержания, процесса и «технологий» сопровождения с позиции системного, антропологического, личностно-ориентированного, культурологического, аксиологического, герменевтического, экзистенциального подходов.
The article is devoted to the problem of substantiating the key properties of supporting the personal self-determination of future teachers as an integrative educational practice. The analysis of the structure, goals, content, process and "technologies" of support from the standpoint of systemic, anthropological, personality-oriented, cultural, axiological, hermeneutical, existential approaches is presented.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37291
ISSN: 0869-561X
Source: Педагогика. — 2023. — Т. 87, № 4
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0869-561X_2023_4_80_87.pdf193,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.