Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBelyakova, E. G.en
dc.contributor.authorБелякова, Е. Г.ru
dc.date.accessioned2019-08-08T13:02:19Z-
dc.date.available2019-08-08T13:02:19Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationБелякова, Е. Г. Содержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагогов / Е. Г. Белякова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2014. – № 9. – С. 25-34.ru
dc.identifier.issn1562-2983-
dc.identifier.issn1994-8484-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716-
dc.description.abstractNew approaches to the formation of practice-oriented competencies of students – future teachers are in demand in the modern university education. It is necessary to provide theoretical and methodological training and establish a research culture of students, and ensure their readiness for meaningful inclusion in the educational practice. The content of the semantic component of a university teacher training is substantiated. Meaningfulness of teaching activities is a prerequisite for qualified professional activity and educational tasks, targeted search and design of ways to solve these issues, deepening professional and personal reflection and creative self-development in the profession. A complex of conditions for the formation of readiness of students – future teachers to meaningful educational activities – is offered. Monographic description of the process how to acquire a meaningful educational experience in an innovative school as a possible model for the design of preparation of content by practicing teachers at the university is demonstrated.en
dc.description.abstractПредставлено монографическое описание процесса становления осмысленного педагогического опыта молодого учителя в инновационной школе как возможный прототип для проектирования содержания практикоориентированной подготовки педагогов в вузе.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherИздательство Тюменского государственного университетаru
dc.relation.ispartofВестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. – 2014. – № 9ru
dc.subjectпрактико-ориентированная направленность обученияru
dc.subjectпедагогическое образованиеru
dc.subjectсмыслообразующий компонент подготовкиru
dc.subjectформирование индивидуального педагогического опытаru
dc.subjectосмысленность педагогической деятельностиru
dc.titleСодержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагоговru
dc.title.alternativeSubstantial aspects of modern practice-oriented training of students – future teachersen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage25-
local.description.lastpage34-
local.issue9-
local.identifier.uuidbfd029c5-ad23-42ad-9b81-47c59bf9752b-
local.identifier.handleru-tsu/10716-
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Belyakova_122_Statua_2014.pdf347.03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.