DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Belyakova, E. G. | en |
dc.contributor.author | Белякова, Е. Г. | ru |
dc.date.accessioned | 2019-08-08T13:02:19Z | - |
dc.date.available | 2019-08-08T13:02:19Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | Белякова, Е. Г. Содержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагогов / Е. Г. Белякова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2014. – № 9. – С. 25-34. | ru |
dc.identifier.issn | 1562-2983 | - |
dc.identifier.issn | 1994-8484 | - |
dc.identifier.uri | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/10716 | - |
dc.description.abstract | New approaches to the formation of practice-oriented competencies of students – future teachers are in demand in the modern university education. It is necessary to provide theoretical and methodological training and establish a research culture of students, and ensure their readiness for meaningful inclusion in the educational practice. The content of the semantic component of a university teacher training is substantiated. Meaningfulness of teaching activities is a prerequisite for qualified professional activity and educational tasks, targeted search and design of ways to solve these issues, deepening professional and personal reflection and creative self-development in the profession. A complex of conditions for the formation of readiness of students – future teachers to meaningful educational activities – is offered. Monographic description of the process how to acquire a meaningful educational experience in an innovative school as a possible model for the design of preparation of content by practicing teachers at the university is demonstrated. | en |
dc.description.abstract | Представлено монографическое описание процесса становления осмысленного педагогического опыта молодого учителя в инновационной школе как возможный прототип для проектирования содержания практикоориентированной подготовки педагогов в вузе. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | ru | en |
dc.publisher | Издательство Тюменского государственного университета | ru |
dc.relation.ispartof | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Педагогика. Психология. – 2014. – № 9 | ru |
dc.subject | практико-ориентированная направленность обучения | ru |
dc.subject | педагогическое образование | ru |
dc.subject | смыслообразующий компонент подготовки | ru |
dc.subject | формирование индивидуального педагогического опыта | ru |
dc.subject | осмысленность педагогической деятельности | ru |
dc.title | Содержательные аспекты современной практикоориентированной подготовки студентов – будущих педагогов | ru |
dc.title.alternative | Substantial aspects of modern practice-oriented training of students – future teachers | en |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
local.description.firstpage | 25 | - |
local.description.lastpage | 34 | - |
local.issue | 9 | - |
local.identifier.uuid | bfd029c5-ad23-42ad-9b81-47c59bf9752b | - |
local.identifier.handle | ru-tsu/10716 | - |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|