Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14954
Title: Увеличение стоимости компаний телекоммуникационной отрасли
Other Titles: Telecommunication Companies Value Increase
Authors: Буйволов, Денис Александрович
Denis, A. Buyvolov
Keywords: рыночная капитализация;telecommunication industry;single-factor regression model;multifactor regression model;market capitalization;телекоммуникационная отрасль;стоимость акций компании;однофакторная регрессионная модель;мультифакторная регрессионная модель
Issue Date: 2016
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования. 2016. Том 2 №4
Abstract: Целью данного исследования является выявление основных факторов, оказывающих значительное влияние на рыночную капитализацию компаний телекоммуникационной отрасли. Актуальность темы подтверждается тем, что на практике интересы разных стейкхолдеров не совпадают, что приводит к конфликту интересов, для смягчения которого топ-менеджменту компании необходимо точно знать, какие факторы оказывают наибольшее влияние на рыночную капитализацию компаний, и ориентироваться на них для создания долгосрочного роста рыночной капитализации компании и стабильного прироста благосостояния акционеров. В исследовании из множества факторов, взятых из модели Barra и модели EVA, на основе многофакторного анализа был отобран ряд оказывающих наибольшее влияние на рыночную капитализацию компаний телекоммуникационной отрасли. С помощью результатов анализа была построена модель зависимости рыночной капитализации компании телекоммуникационной отрасли от ряда факторов, таких как объем выручки, размер общего долга компании, курс национальной валюты и величина процентных ставок. При их повышенном влиянии рыночная капитализация компании сможет не только выйти на докризисные уровни, но и показывать устойчивый рост, что приведет к увеличению благосостояния акционеров компании и смягчению конфликта интересов между . The aim of the paper is to identify the main factors that have a significant impact on the market capitalization of telecommunication companies. In real life, the interests of shareholders are not the same. For example, a company's shareholders are interested in the steady growth of their income in the form of stock growth and a constant dividend payment. At the same time, top managers are interested primarily in generating income which depends on the company's short-term results. As a result, in order to obtain excess profits in the short term, they sacrifice the stable growth of the company in the long run. This situation leads to the conflict of interest. To mitigate it, the top management of the company needs to know exactly which factors have the greatest impact on the market capitalization of the companies. The top managers also should focus on these factors to create long-term growth in the market capitalization of the company and sustainable growth of the shareholders’ wealth. The author selected a number of factors from the Barra model and the EVA model, using the multifactor analysis. These factors have the greatest impact on the market capitalization of telecommunication companies. As a result, the author built the regression model of the market capitalization of telecommunication companies. The results of the research showed that such factors as total revenue, amount of company total debt, national currency rate, and value of interest rates have the greatest impact on the market capitalization. When increased influence of these factors, the market capitalization of a company is not only able to return to the pre-crisis levels, but also is able to show steady growth, which will increase the wealth of the shareholders and mitigate conflicts of interest among them.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14954
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File SizeFormat 
175_183.pdf822,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.