Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/15157
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPoluyakhtova, S. V.en
dc.contributor.authorПолуяхтова, С. В.ru]
dc.date.accessioned2018-12-12T10:01:43Z-
dc.date.available2018-12-12T10:01:43Z-
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationПолуяхтова, С. В. Модель обучения преодолению межкультурной интерференции студентов экономического профиля / С. В. Полуяхтова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Гуманитарные исследования. Humanitates / главный редактор Н. Н. Белозёрова. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2017. – Т. 3, № 1. – С. 234-245.ru
dc.identifier.issn2411-197Х
dc.identifier.issn2500-0896
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/15157-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/15157
dc.description.abstractThe problem of linguistic interference has been thoroughly studied by linguists and specialists in foreign language teaching. However, to master a foreign language successfully, it is necessary to overcome not only linguistic, but intercultural interference as well. Manifestations of linguistic interference in speech are often explicit and can be corrected, whereas breaking the cultural norms is less obvious and does not attract special attention. The article validates the necessity to study the phenomenon of intercultural interference in the course of foreign language acquisition. It provides the description of a learning model of overcoming the intercultural interference for the students of economics in the course of the discipline «Foreign Language». The learning model is a complex of structural elements, including 4 units: objectives, theoretical background, technologies, evaluation and results. The structural elements of the model, criteria and indicators, levels of successful training of intercultural interference overcoming are examined in the article.en
dc.description.abstractПроблема межъязыковой интерференции хорошо исследована лингвистами и специалистами в области методики преподавания иностранных языков. Однако для успешного освоения иностранного языка необходимо преодолевать не только языковую, но и межкультурную интерференцию. Проявления в речи первой зачастую очевидны и поддаются коррекции, а проявление нарушений культурных норм менее выражено, и им не уделяется особое внимание. В статье обоснована необходимость изучения межкультурной интерференции, раскрыто ее понятие. Описана модель обучения студентов экономического профиля преодолению межкультурной интерференции в рамках дисциплины «Иностранный язык», представляющая собой совокупность структурных компонентов и включающая четыре блока: целевой, теоретический, технологический, оценочно-результативный. Раскрыты структурные элементы модели, рассмотрены критерии и показатели, уровни успешности обучения преодолению межкультурной интерференции.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherИздательство Тюменского государственного университетаru
dc.relation.ispartofВестник Тюменского государственного университета. Серия: Гуманитарные исследования. Humanitates. – 2017. – Т. 3, № 1ru
dc.subjectcompetency-based approachen
dc.subjectlearning modelen
dc.subjectintercultural competenceen
dc.subjectEnglish for specific purposesen
dc.subjectintercultural communicationen
dc.subjectintercultural interferenceen
dc.subjectмежкультурная интерференцияru
dc.subjectмежкультурная компетенцияru
dc.subjectкомпетентностный подходru
dc.subjectиностранный язык для профессиональных целейru
dc.subjectмежкультурная коммуникацияru
dc.subjectмодель обученияru
dc.titleМодель обучения преодолению межкультурной интерференции студентов экономического профиляru
dc.title.alternativeLearning Model of Overcoming the Intercultural Interference for the Students of Economicsen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage234
local.description.lastpage245
local.issue1
local.volume3
local.identifier.uuidb1fdafaf-195a-45a9-a1b1-6b37fa8736ce-
local.identifier.handleru-tsu/15157-
dc.identifier.doi10.21684/2411-197X-2017-3-1-234-245
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
234_245.pdf1.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.