Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30703
Title: Феномен социалистического реализма и пути изучения младописьменных литератур Севера России последней трети XX века
Other Titles: The phenomenon of socialist realism and the ways of studying the young literary literatures of the North of Russia in the last third of the XX century
Authors: Лагунова, О. К.
Lagunova, O. K.
Keywords: младописьменные литературы
северные народы России
литература коренных малочисленных народов Севера
young written literatures
the northern peoples of Russia
literature of the indigenous small peoples of the North
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Лагунова, О. К. Феномен социалистического реализма и пути изучения младописьменных литератур Севера России последней трети XX века / О. К. Лагунова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 4. — С. 174–182.
Abstract: В статье рассматривается продуктивность сосуществования русской литературы соцреализма и младописьменных литератур Севера России как закономерный процесс, порожденный единством культурно-исторической ситуации последней трети XX века.
The author tackles the issues of harmonious co-existence of the two types of literatures: Socialist Realism Russian literature and literatures of Northern indigenous people whose vernacular languages acquired their written forms in the Soviet period. Such co-existence is viewed as conforming to the laws of cultural convergence that took place during the last three decades of the 20th century.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30703
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 4
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_4_174_182.pdf12.21 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.