Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31386
Title: «Нулевая онтология» К. Малевича
Other Titles: «Zero ontology» by K. Malevich
Authors: Чистякова, М. Г.
Chistyakova, M. G.
Keywords: искусство
авангард
авангардное искусство
Малевич К.
философия искусства
art
avant-garde
avant-garde art
Malevich K.
philosophy of art
Issue Date: 2002
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Чистякова, М. Г. «Нулевая онтология» К. Малевича / М. Г. Чистякова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 37–41.
Abstract: Одно из самых известных произведений авангардного искусства XX в. – «Черный квадрат» К. Малевича рассматривается в статье в контексте феноменологии Э. Гуссерля и экзистенциализма М. Хайдеггера.
One of the most well-known works of avant-garde art of the XX-th century – K. Maleviches «Black Square» – is considered in the context of E. Husserl sphenomenology and M. Heidegger’s existentialism.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31386
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2002_1_37_41.pdf3.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.