Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31386
Title: | «Нулевая онтология» К. Малевича |
Other Titles: | «Zero ontology» by K. Malevich |
Authors: | Чистякова, М. Г. Chistyakova, M. G. |
Keywords: | искусство авангард авангардное искусство Малевич К. философия искусства art avant-garde avant-garde art Malevich K. philosophy of art |
Issue Date: | 2002 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Чистякова, М. Г. «Нулевая онтология» К. Малевича / М. Г. Чистякова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 37–41. |
Abstract: | Одно из самых известных произведений авангардного искусства XX в. – «Черный квадрат» К. Малевича рассматривается в статье в контексте феноменологии Э. Гуссерля и экзистенциализма М. Хайдеггера. One of the most well-known works of avant-garde art of the XX-th century – K. Maleviches «Black Square» – is considered in the context of E. Husserl sphenomenology and M. Heidegger’s existentialism. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31386 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.