Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32481
Title: | Формирование профессионального самоопределения студентов вуза |
Other Titles: | Formation of professional self-determination of university students |
Authors: | Шляпина, С. Ф. Shlyapina, S. F. |
Keywords: | высшее образование профессиональное самоопределение выбор специализации психология высшей школы педагогическая поддержка higher education professional self-determination choice of specialization psychology of higher education pedagogical support |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Шляпина, С. Ф. Формирование профессионального самоопределения студентов вуза / С. Ф. Шляпина. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7. — С. 198–202. |
Abstract: | В статье описаны особенности профессионального самоопределения студентов на этапе подготовки к выбору специализации, выделены типологические группы и даны методические рекомендации для каждой из них по проведению комплекса мероприятий, направленных на коррекцию и развитие компонентов профессионального самоопределения. The article describes peculiar features of vocational self-determination of students at the stage of preparation for a specialization choice, it also specifies typological groups (of professional self-determination) and puts forward methodical recommendations for each group directed on correcting measures and development of vocational self-determination components. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32481 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
vestnikTyumGU_2006_7_198_202.pdf | 5 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.