Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34625
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShafranov-Kutsev, G. F.en
dc.contributor.authorEfimova, G. Z.en
dc.contributor.authorШафранов-Куцев, Г. Ф.ru
dc.contributor.authorЕфимова, Г. З.ru
dc.date.accessioned2024-10-17T07:59:04Z-
dc.date.available2024-10-17T07:59:04Z-
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationShafranov-Kutsev, G. F. Research potential and social state of health of post-graduate students / G. F. Shafranov-Kutsev, G. Z. Efimova // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociology. — P. 61–70.en
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34625-
dc.description.abstractThis article shows that national educational institutions in the modern world differ in a number of peculiar functional aspects, by a distinction of forms and dominant technologies that is conditioned not only by a variety of sociocultural terms, civilization differences, specific of types of rationality, but also by levels of social- economic development. It is determined that the study of different national models of additional professional education, getting institutional status, appears very relevant for an analysis and adjustment of the practical development of the Russian system of additional professional education.en
dc.description.abstractВ статье рассматривается проблема исследовательского потенциала и оценки социального самочувствия аспирантов. Приводятся данные общероссийской статистики и результаты проведенного авторами социологического исследования, в рамках которого изучались такие показатели как: количество публикаций аспиранта; профессиональная социализация молодого ученого через взаимодействие с кафедрой и участие в реализации конкретных НИР; активность в привлечении грантового финансирования; отношение аспирантов к различным проявлениям академического мошенничества; приоритетные факторы, оказывающим влияние на научную карьеру и компетентность аспирантов в сфере иностранных языков. Проведен анализ выделенных аспирантами основных сложностей обучения в аспирантуре и способов их разрешения.ru
dc.description.sponsorshipThe article was created within a Research Project «Academic Fraud of Students and Personnel in the Secondary and Higher Educational Institutions in Conditions of Informational Society (on the Material Collected in the Tyumen Region)», supported by Federal Target Program «Scientific and Scientific-Pedagogical Staff of Innovative Russia» in 2009-2013 (activity 1.3.1., humanities, agreement No 14.B37.21.0706).en
dc.description.sponsorshipСтатья создана в рамках исследовательского проекта «Академическое мошенничество студентов и персонала средних и высших учебных заведений в условиях информационного общества (на материале, собранном в Тюменской области)», поддержанного Федеральной целевой программой «Научные и научно-педагогические кадры инновационной России» на 2009-2013 годы (мероприятие 1.3.1, гуманитарные науки, соглашение № 14.B37.21.0706).ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2012. — № 8 : Sociologyen
dc.subjectpostgraduate studyen
dc.subjectpost-graduate studenten
dc.subjectyoung scientisten
dc.subjectscientific supervisoren
dc.subjecteducation as a way of lifeen
dc.subjectplagiarismen
dc.subjectacademic swindleen
dc.subjectмолодой ученыйru
dc.subjectакадемическое мошенничествоru
dc.subjectнаучный руководительru
dc.subjectаспирантru
dc.subjectаспирантураru
dc.subjectплагиатru
dc.subjectобразование как образ жизниru
dc.titleResearch potential and social state of health of post-graduate studentsen
dc.title.alternativeИсследовательский потенциал и социальное самочувствие аспирантовru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage61
local.description.lastpage70
local.issue8
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_8_61_70.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.