Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34635
Title: On the issues of the quality of public services provided for the unemployed
Other Titles: По вопросам качества государственных услуг, предоставляемых безработным
Authors: Akulich, M. M.
Batyreva, M. V.
Chernyshev, A. A.
Акулич, М. М.
Батырева, М. В.
Чернышев, А. А.
Keywords: state service
quality
monitoring
unemployed
государственная служба
качество
мониторинг
безработные
Issue Date: 2013
Publisher: Tyumen State University
Citation: Akulich, M. M. On the issues of the quality of public services provided for the unemployed / M. M. Akulich, M. V. Batyreva, A. A. Chernyshev // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 8 : Sociology. — P. 119–126.
Abstract: This article deals with the problems of assessing the quality of public services provided for the unemployed citizens. Monitoring research to assess the availability and quality of public services is considered as one of the ways to assess the effectiveness of managing the employment process by the government. The authors presented a brief account of the results of the research aimed at identifying the quality of one of the public services provided by the Department of Labour and Employment of the Tyumen Region. This public service is called «Information on the situation in the labour market of the Tyumen region». This study analyzed various aspects of the quality and accessibility of the service, namely the organization of information on how to obtain services, territorial and physical accessibility of the facilities providing services; comfort conditions for obtaining services, evaluation of consumers with the respect to the behavior and the skills of the authorities; the financial cost of the services, compliance with deadlines of waiting in a line when filing and receiving documents, as well as limiting the time and duration of service administration. According to the results of the study, the authors concluded that the quality of the service is quite high, which results in an effective solution of the problems of the unemployed, as well as in combination with other factors, the low level of unemployment in the region.
В данной статье рассматриваются проблемы оценки качества государственных услуг, предоставляемых безработным гражданам. Мониторинговые исследования по оценке доступности и качества государственных услуг рассматриваются как один из способов оценки эффективности управления процессом трудоустройства со стороны государства. Авторы представили краткий отчет о результатах исследования, направленного на выявление качества одной из государственных услуг, предоставляемых Департаментом труда и занятости населения Тюменской области. Эта государственная услуга называется «Информация о ситуации на рынке труда Тюменской области». В этом исследовании были проанализированы различные аспекты качества и доступности услуг, а именно организация информации о способах получения услуг, территориальная и физическая доступность объектов, предоставляющих услуги; комфортные условия для получения услуг, оценка потребителей с точки зрения поведения и навыков органов власти; финансовая стоимость услуг, соблюдение сроков ожидания в очереди при подаче и получении документов, а также ограничение времени и продолжительности администрирования услуги. По результатам исследования авторы пришли к выводу, что качество предоставляемых услуг достаточно высокое, что обуславливает эффективное решение проблем безработных, а также в сочетании с другими факторами низкий уровень безработицы в регионе.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34635
ISSN: 2307-6445
2309-7051
Source: Tyumen State University Herald. — 2013. — № 8 : Sociology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_8_119_126.pdf847.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.