Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35248
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLapitskaya, L. V.en
dc.contributor.authorЛапицкая, Л. В.ru
dc.date.accessioned2024-12-13T04:53:08Z-
dc.date.available2024-12-13T04:53:08Z-
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationLapitskaya, L. V. The development of marketing services in the region’s enterprises / L. V. Lapitskaya // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 11 : Economy. — P. 48–54.en
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35248-
dc.description.abstractThis year marks 110 years since the emergence of the term «marketing» in the world of thought. Russia, as we know, began its formation much later. So, in April 2011 Marketing in Russia celebrated its 35th anniversary. However, the comprehensive and systematic ascent of the marketing of Russia actually started in the late 1980s - early 1990s, with the transformation of its economic system. As for Russia s regions, in each of them there is a history of marketing activities in enterprises. In earlier studies, we identified trends in the organization of marketing services of the Ulyanovsk region in the 1990s, on the basis of interviews with 210 employees. At the present stage of our investigation, we have set out to analyze similar trends in the 2000s. The results of benchmarking studies of the formation of marketing services for businesses of the Ulyanovsk region in the 2000s and their comparative analysis with similar results in the 1990s to identify trends in their development are presented in this article.en
dc.description.abstractВ этом году исполнилось уже 110 лет с момента возникновения термина «маркетинг» в мировой научной мысли. Россия, как известно, приступила к его формированию существенно позднее. Так, в апреле 2011 г. маркетинг в России праздновал свой 35-летний юбилей. Тем не менее, свое комплексное и системное восхождение к маркетингу Россия фактически начала с конца 80-х – начала 90-х годов, начало которому положила трансформация ее экономической системы. Что касается регионов России, то в каждом из них наблюдается своя история развития маркетинговой деятельности на предприятиях. В своих более ранних исследованиях мы выявили тенденции развития организации маркетинговых служб на предприятиях Ульяновского региона в 90-е годы на основании интервьюирования 210 предприятий. На современном этапе исследования мы поставили задачу проанализировать аналогичные тенденции развития в «нулевые» годы. В статье приведены результаты бенчмаркингового исследования формирования маркетинговых служб на предприятиях Ульяновского региона в «нулевые» годы и их сравнительного анализа с аналогичными итогами в 90-е гг. с целью выявления тенденций их развития.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2012. — № 11 : Economyen
dc.subjectbenchmarkingen
dc.subjectmarketingen
dc.subjectregionen
dc.subjectdevelopment tendenciesen
dc.subjectorganization of marketing activity of the enterprisesen
dc.subjectрегионru
dc.subjectтенденции развитияru
dc.subjectорганизация маркетинговой деятельности предприятийru
dc.subjectбенчмаркингru
dc.subjectмаркетингru
dc.titleThe development of marketing services in the region’s enterprisesen
dc.title.alternativeО развитии маркетинговых служб на предприятиях регионаru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage48
local.description.lastpage54
local.issue11
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_11_48_54.pdf2.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.