Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35371
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorChebotarev, G. N.en
dc.contributor.authorЧеботарев, Г. Н.ru
dc.date.accessioned2024-12-17T04:36:21Z-
dc.date.available2024-12-17T04:36:21Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationChebotarev, G. N. Division of powers in the Russian Federation as the main constitutional principle in the functioning of the legal democratic state / G. N. Chebotarev // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 3 : Law. — P. 12–17.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35371-
dc.description.abstractThis article touches upon some features of the division of powers in the Russian Federation in the modern period. The author analyses levels and forms of division of the united power of the people through referendum and free elections; through activities of public authorities and through municipal government. The division of federal and regional powers in a federative state is considered as a special form of the division of powers. The article discusses the legal problems of relations between the central government and regional governments in complex-structured regions. The need to strengthen all branches of state power, to increase the powers of the Federal Assembly of Russia, to regulate the constitutional order of the exercising President ’s powers, the organization and functioning of the state bodies formed by the President of the RF is observed. The implementation of the constitutional principle of municipal independence is analyzed.en
dc.description.abstractСтатья посвящена особенностям разделения властей в Российской Федерации на современном этапе. Анализируются такие формы разделения единой власти народа, как непосредственное осуществление власти народом посредством референдума и свободных выборов; осуществление власти через органы государственной власти; осуществление власти через органы местного самоуправления. В качестве самостоятельной формы разделения властей в рамках российского федеративного государства рассматривается разделение власти между субъектами федерации и федерацией в целом. Затрагиваются правовые проблемы взаимоотношений федерации и сложноустроенных субъектов РФ. Отмечается необходимость укрепления всех ветвей государственной власти, расширение контрольных полномочий Федерального собрания РФ, конституционного закрепления порядка осуществления президентской власти, формирования и функционирования образовываемых Президентом РФ государственных органов. Оценивается практика реализации конституционного принципа самостоятельности местного самоуправления.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 3 : Lawen
dc.subjectseparation of powersen
dc.subjectforms of democracyen
dc.subjectpresidential poweren
dc.subjectrelations between the central government and regional governmentsen
dc.subjectcomplex-structured regions of the Russian Federationen
dc.subjectmunicipal governmenten
dc.subjectпрезидентская властьru
dc.subjectформы народовластияru
dc.subjectразделение властейru
dc.subjectместное самоуправлениеru
dc.subjectсложноустроенные субъекты РФru
dc.titleDivision of powers in the Russian Federation as the main constitutional principle in the functioning of the legal democratic stateen
dc.title.alternativeРазделение властей в Российской Федерации – важнейший конституционный принцип функционирования правового демократического государстваru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage12
local.description.lastpage17
local.issue3
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_3_12_17.pdf551.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.