Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35474
Title: | SMART-education technologies in upgrading additional education of scientific and technical type |
Other Titles: | Технологии smart-образования в модернизации дополнительного образования детей и молодежи по научно-техническому профилю |
Authors: | Zakharova, I. G. Pushkarev, A. N. Захарова, И. Г. Пушкарев, А. Н. |
Keywords: | additional education information technologies smart-education continuous education дополнительное образование smart-образование информационные технологии непрерывное образование |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Tyumen State University |
Citation: | Zakharova, I. G. SMART-education technologies in upgrading additional education of scientific and technical type / I. G. Zakharova, A. N. Pushkarev // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 100–106. |
Abstract: | The article considers ways of using Smart-education for additional education upgrading of children and young people. It presents the results of a data analysis based on a sample survey of children and young people, their parents, teachers and administration of additional education institutions in the Tyumen region. The survey regarded issues of preference and satisfaction with the quality of scientific and technical additional education. The results show that the majority of respondents find applied sport and technical facilities more attractive. In order to promote and develop additional sci-tech education, it is suggested to upgrade it with the help of computer technologies (ICT). Using smart-education technologies on the principles of integration and openness of educational resources can help to build a system of open continuous education in the natural sciences, engineering and technology. The article describes a pilot educational programme of additional education in net technologies implemented with the help of smart-education technologies at the Institute of Mathematics and Computer Sciences of the Tyumen State University. В статье рассмотрены возможности использования технологий smart-образования для модернизации дополнительного образования детей и молодежи по научно-техническому профилю. Приведены результаты анализа данных выборочного анкетирования детей и молодежи, их родителей, педагогов и руководителей учреждений дополнительного образования Тюменской области о предпочтительности и удовлетворенности качеством дополнительного образования по научно-техническому профилю. Они показывают, что для большинства респондентов наиболее привлекательны спортивно-технические направления прикладного характера. Для популяризации и развития дополнительного образования по научно-техническому профилю предлагается модернизировать его с помощью информационных компьютерных технологий (ИКТ). Использование технологий smart-образования на принципах интеграции и открытости образовательных ресурсов поможет выстроить систему открытого непрерывного образования в области естественных наук, техники и технологий. Приведено описание пилотной образовательной программы дополнительного образования по сетевым технологиям, реализуемой с помощью технологий Smart-образования в Институте математики и компьютерных наук Тюменского государственного университета. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35474 |
ISSN: | 2307-6445 |
Source: | Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.