DC Field | Value | Language |
dc.contributor.author | Kozina, L. M. | en |
dc.contributor.author | Козина, Л. М. | ru |
dc.date.accessioned | 2024-12-23T04:23:27Z | - |
dc.date.available | 2024-12-23T04:23:27Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Kozina, L. M. Dramatization role play as a means of multicultural development in cross-cultural dialogue / L. M. Kozina // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 121–129. | en |
dc.identifier.issn | 2307-6445 | |
dc.identifier.uri | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35477 | - |
dc.description.abstract | The article considers the cross-cultural dialogue as one of the pedagogical ways of multi-culturalism development, the actual quality of an individual in modern life. The cross-cultural dialogue is a powerful teaching tool for the education of new multi-cultural qualities of a person, because it develops only in the situation of clash of cultures and it always leads to the new sense meanings. The conflict between cultures in the cross-cultural dialogue is considered as the driving force of the dialogue leading to mutual understanding, and therefore to the formation of new personal meanings. In the proposed three-stage model of the cross-cultural dialogue organization, the aim of which is to begin a sense-building process and actualization of received meanings, the emphasis is given to the role game-dramatization. Role play-dramatization is one of the forms of teaching that encourages the formation of multiculturalism in the cross-cultural dialogue: empathy, tolerance, the ability to take a proactive stance. | en |
dc.description.abstract | В статье рассматривается межкультурный диалог как педагогическое средство формирования поликультурности – актуального качества личности для современной жизни. Межкультурный диалог является мощным педагогического инструментом для воспитания новых поликультурных качеств личности в силу того, что он развивается только в ситуации столкновения культур и всегда ведет к смыслообразованию. Конфликт между культурами в межкультурном диалоге рассматривается как движущая сила диалога, ведущего к взаимопониманию, а вследствие этого – и к образованию новых личностных смыслов. В предлагаемой трехэтапной модели организации межкультурного диалога, целью которого является запуск процесса смыслообразования и актуализация полученных смыслов, акцент ставится на ролевой игре-драматизации. Ролевая игра-драматизация – одна из педагогических форм, способствующих воспитанию черт поликультурности в межультурном диалоге: эмпатийности, толерантности, умения занимать активную жизненную позицию. В статье представлен ход работы, сформулированы цели для каждого из этапов и приводится краткий анализ полученных результатов. | ru |
dc.format.mimetype | application/pdf | en |
dc.language.iso | en | en |
dc.publisher | Tyumen State University | en |
dc.relation.ispartof | Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology | en |
dc.subject | cross-cultural dialogue | en |
dc.subject | multiculturalism | en |
dc.subject | role play-dramatization | en |
dc.subject | ролевая игра-драматизация | ru |
dc.subject | межкультурный диалог | ru |
dc.subject | поликультурность | ru |
dc.title | Dramatization role play as a means of multicultural development in cross-cultural dialogue | en |
dc.title.alternative | Ролевая игра-инсценировка как средство мультикультурного развития в межкультурном диалоге | ru |
dc.type | Article | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | en |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | en |
local.description.firstpage | 121 | |
local.description.lastpage | 129 | |
local.issue | 9 | |
Appears in Collections: | Tyumen State University Herald
|