Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35477
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKozina, L. M.en
dc.contributor.authorКозина, Л. М.ru
dc.date.accessioned2024-12-23T04:23:27Z-
dc.date.available2024-12-23T04:23:27Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKozina, L. M. Dramatization role play as a means of multicultural development in cross-cultural dialogue / L. M. Kozina // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychology. — P. 121–129.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35477-
dc.description.abstractThe article considers the cross-cultural dialogue as one of the pedagogical ways of multi-culturalism development, the actual quality of an individual in modern life. The cross-cultural dialogue is a powerful teaching tool for the education of new multi-cultural qualities of a person, because it develops only in the situation of clash of cultures and it always leads to the new sense meanings. The conflict between cultures in the cross-cultural dialogue is considered as the driving force of the dialogue leading to mutual understanding, and therefore to the formation of new personal meanings. In the proposed three-stage model of the cross-cultural dialogue organization, the aim of which is to begin a sense-building process and actualization of received meanings, the emphasis is given to the role game-dramatization. Role play-dramatization is one of the forms of teaching that encourages the formation of multiculturalism in the cross-cultural dialogue: empathy, tolerance, the ability to take a proactive stance.en
dc.description.abstractВ статье рассматривается межкультурный диалог как педагогическое средство формирования поликультурности – актуального качества личности для современной жизни. Межкультурный диалог является мощным педагогического инструментом для воспитания новых поликультурных качеств личности в силу того, что он развивается только в ситуации столкновения культур и всегда ведет к смыслообразованию. Конфликт между культурами в межкультурном диалоге рассматривается как движущая сила диалога, ведущего к взаимопониманию, а вследствие этого – и к образованию новых личностных смыслов. В предлагаемой трехэтапной модели организации межкультурного диалога, целью которого является запуск процесса смыслообразования и актуализация полученных смыслов, акцент ставится на ролевой игре-драматизации. Ролевая игра-драматизация – одна из педагогических форм, способствующих воспитанию черт поликультурности в межультурном диалоге: эмпатийности, толерантности, умения занимать активную жизненную позицию. В статье представлен ход работы, сформулированы цели для каждого из этапов и приводится краткий анализ полученных результатов.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 9 : Pedagogics. Psychologyen
dc.subjectcross-cultural dialogueen
dc.subjectmulticulturalismen
dc.subjectrole play-dramatizationen
dc.subjectролевая игра-драматизацияru
dc.subjectмежкультурный диалогru
dc.subjectполикультурностьru
dc.titleDramatization role play as a means of multicultural development in cross-cultural dialogueen
dc.title.alternativeРолевая игра-инсценировка как средство мультикультурного развития в межкультурном диалогеru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage121
local.description.lastpage129
local.issue9
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_9_121_129.pdf802.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.