Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35714
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМорквина, Е. А.ru
dc.contributor.authorЛогинова, Е. А.ru
dc.contributor.authorMorkvina, E. A.en
dc.contributor.authorLoginova, E. A.en
dc.date.accessioned2024-12-27T08:48:19Z-
dc.date.available2024-12-27T08:48:19Z-
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationМорквина, Е. А. Microsoft Teams как инструмент для реализации дисциплины «Иностранный язык» в вузе / Е. А. Морквина, Е. А. Логинова. — Текст : электронный // Научно-педагогическое обозрение. — 2021. — № 4 (38). — С. 108–116.ru
dc.identifier.issn2307-6127
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/35714-
dc.description.abstractРассматривается понятие и принципы дистанционного обучения. Определяется значение интернет-технологий для изучения иностранного языка. Характеризуются функциональные возможности онлайн-платформы Microsoft Teams. На основе анкетных данных анализируется опыт дистанционного обучения в Тюменском государственном университете в рамках дисциплины «Иностранный язык» на базе MS Teams. Проводится соотношение между инструментами MS Teams и параметрами занятия по иностранному языку. Определяются значимые для изучения иностранного языка функции платформы, а также возникающие трудности.ru
dc.description.abstractThis paper presents the concept, principles of distance education and its relationship with the terms online-learning and e-learning. The author determines the importance of Internet technologies for foreign language learning and the formation of foreign language communicative (often professionally oriented) competence as the main task of this subject. The article gives the reflections of the functionality of the Microsoft Teams online platform to create a unique online learning environment. The issue is addressed by analyzing the survey data on learning foreign languages online via the MS Teams at the University of Tyumen. The specific objective of the study is to juxtapose the MS Teams tools with the parameters of organizing classes in foreign languages such as interactivity, multimedia, the implementation of the learner-centered approach, the teaching and learning materials used, teaching methods and forms, the creation of an authentic environment and the formation of various types of speech activity. In addition, the study defines the most significant MS Teams functions, in particular, storing educational materials, having feedback, video communication (online-meetings), working in teams and channels, MS Teams tests, working with co-editing files etc. The author identifies the difficulties that arise (namely technical, psychological, physiological, methodological difficulties and problems in perceiving information), their possible causes and ways to overcome them. The article ends with conclusions on how MS Teams integrates into the foreign languages learning process.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherТомский государственный педагогический университетru
dc.relation.ispartofНаучно-педагогическое обозрение. — 2021. — № 4 (38)ru
dc.rightsЛицензионный договор № 2466 от 23.12.2024 о предоставлении права использования произведения (неисключительная лицензия)ru
dc.subjectдистанционное образованиеru
dc.subjectиностранный языкru
dc.subjectонлайн-платформаru
dc.subjectдистанционные технологииru
dc.subjectdistance educationen
dc.subjectdistance technologiesen
dc.subjectforeign languageen
dc.subjectMS Teamsen
dc.subjectonline platformen
dc.subjectMicrosoft Teamsen
dc.titleMicrosoft Teams как инструмент для реализации дисциплины «Иностранный язык» в вузеru
dc.title.alternativeMicrosoft Teams as a tool for foreign language study at universityen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage108
local.description.lastpage116
local.issue4 (38)
dc.identifier.doi10.23951/2307-6127-2021-4-108-116
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
npo_2021_4_108_116.pdf382.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.