Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36561
Title: Проблематика видеобума в журнале «Советский экран»
Other Titles: Problems of video boom in the magazine «Soviet Screen»
Authors: Шишкин, Н. Э.
Shishkin, N. E.
Keywords: видеобум
журнал «Советский экран»
киножурналистика
video boom
the magazine «Soviet screen»
film journalism
Issue Date: 2020
Publisher: Фонд поддержки межнациональной культуры и общественных международных отношений
Citation: Шишкин, Н. Э. Проблематика видеобума в журнале «Советский экран» / Н. Э. Шишкин. — Текст : электронный // Миссия конфессий. — 2020. — Т. 9, № 8 (49). — С. 925-931.
Abstract: Видеобум как социокультурное явление оказал заметное влияние на формирование массового сознания в последние годы существования СССР. В статье рассматривается, какое отражение это явление получило на страницах популярного отечественного журнала «Советский экран» в период перестройки, которая сделала допустимой экспансию продуктов западной массовой культуры в идеологически выверенное цензурой пространство советских кинопроката и киножурналистики.
Video boom as a socio-cultural phenomenon had a noticeable impact on the formation of mass consciousness in the last years of the existence of the USSR. The article examines how this phenomenon was reflected on the pages of the popular Russian magazine «Soviet Screen» during the perestroika period, which made possible the expansion of Western mass culture products into the previously ideologically verified space of Soviet film distribution and film journalism.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/36561
ISSN: 2499-9423
Source: Миссия конфессий. — 2020. — Т. 9, № 8 (49)
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
2499-9423_2020_8_925_931.pdf134.21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.