Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKolchanova, E. A.en
dc.contributor.authorShokhov, K. O.en
dc.contributor.authorКолчанова, Е. А.ru
dc.contributor.authorШохов, К. О.ru
dc.date.accessioned2022-09-20T14:10:45Z-
dc.date.available2022-09-20T14:10:45Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationКолчанова, Е. А. Опыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗа / Е. А. Колчанова, К. О. Шохов. – Текст : электронный // Филология и культура. – Казань : Издательство Казанского (Приволжского) федерального университета, 2015. – № 4 (42). – С. 283-289.ru
dc.identifier.issn2074-0239-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/8829-
dc.description.abstractBy diagnosting artistic giftedness in young people we, to a great extent, determine the prospects of modern art university education. This paper identifies the main characteristics of artistic giftedness and provides a system of training tests, aiming to single out artistically gifted students. These recommendations, along with diagnostic tools, were elaborated on the basis of research and pedagogical experiences of the authors. The given diagnostic tools enabled us to identify basic components of students’ artistic giftedness.en
dc.description.abstractВопросы диагностики художественной одаренности молодежи в большой степени определяют перспективы развития современного художественного образования в вузе. В работе определены основные характеристики художественной одаренности, разработана система упражнений-тестов, способствующих выявлению художественно одаренных студентов. На основе исследований и педагогического опыта авторов представлен диагностический инструментарий и основные составляющие художественной одаренности.ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherИздательство Казанского (Приволжского) федерального университетаru
dc.relation.ispartofФилология и культура. – 2015. – № 4 (42)ru
dc.subjectartistic giftednessen
dc.subjectcreativityen
dc.subjectcriteria of artistic giftednessen
dc.subjectdiagnostics of giftednessen
dc.subjectsystem of training testsen
dc.subjectdrawingen
dc.subjectpaintingen
dc.subjectcompositionen
dc.subjectmethods of work with gifted studentsen
dc.subjectхудожественная одаренностьru
dc.subjectтворческие способностиru
dc.subjectкритерии художественной одаренностиru
dc.subjectдиагностика одаренностиru
dc.subjectсистема упражнений-тестовru
dc.subjectрисунокru
dc.subjectживописьru
dc.subjectкомпозицияru
dc.subjectметодика работы с одаренными студентамиru
dc.titleОпыт диагностирования художественной одаренности студентов педагогического ВУЗаru
dc.title.alternativeDiagnosing artistic giftedness in students of pedagogical universitiesen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage283-
local.description.lastpage289-
local.issue4 (42)-
local.identifier.uuide73fe944-630a-4f08-9359-ec50ce22b21f-
local.identifier.handleru-tsu/8829-
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
fik2015_4_283_289.pdf303.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.