Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32351
Title: Полипарадигмальный анализ современных тенденций в области образования
Other Titles: A multi-paradigm analysis of current trends in education
Authors: Фомичева, И. Г.
Fomicheva, I. G.
Keywords: развитие образования
тенденции образования
перспективы образования
development of education
trends in education
prospects of education
Issue Date: 1999
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Фомичева, И. Г. Полипарадигмальный анализ современных тенденций в области образования / И. Г. Фомичева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1. — С. 107–120.
Abstract: В статье представлено авторское понимание динамики стратегических изменений в области образования в плане концептуальных представлений о педагогическом процессе на основании разработки полипарадигмальной матрицы, дающей возможность сравнения модельных и типологических структур образования.
The author presents his interpretation of the dynamics of strategic changes in education dealing with the alteration of main concepts of pedagogical process. The latter one is presented on the basis of palyparadigmatical matrix used for the comparison of model and typological structures of education.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32351
ISBN: 5-88081-146-8
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_1999_1_107_120.pdf4.88 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.