Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32351
Title: | Полипарадигмальный анализ современных тенденций в области образования |
Other Titles: | A multi-paradigm analysis of current trends in education |
Authors: | Фомичева, И. Г. Fomicheva, I. G. |
Keywords: | развитие образования тенденции образования перспективы образования development of education trends in education prospects of education |
Issue Date: | 1999 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Фомичева, И. Г. Полипарадигмальный анализ современных тенденций в области образования / И. Г. Фомичева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1. — С. 107–120. |
Abstract: | В статье представлено авторское понимание динамики стратегических изменений в области образования в плане концептуальных представлений о педагогическом процессе на основании разработки полипарадигмальной матрицы, дающей возможность сравнения модельных и типологических структур образования. The author presents his interpretation of the dynamics of strategic changes in education dealing with the alteration of main concepts of pedagogical process. The latter one is presented on the basis of palyparadigmatical matrix used for the comparison of model and typological structures of education. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32351 |
ISBN: | 5-88081-146-8 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.