Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32820
Title: Декодирование сигналов современной архитектуры Тюмени
Other Titles: Decoding of signals of modern architecture of Tyumen
Authors: Станкевский, В. Д.
Stankevsky, V. D.
Keywords: архитектура
градостроительство
процесс
технология
имитация
пошлость
непрофессионализм
утверждение мировоззрения
символы времени
общество
architecture
urban planning
process
technology
imitation
vulgarity
unprofessionalism
affirmation of worldview
symbols of time
society
Issue Date: 2012
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Станкевский, В. Д. Декодирование сигналов современной архитектуры Тюмени / В. Д. Станкевский. — Текст : электронный // Филологический дискурс : Вестник Института гуманитарных наук ТюмГУ. — 2012. — Вып. 10: Город как культурное пространство. — С. 131–141.
Abstract: В статье анализируется состояние зодчества г. Тюмени в начале XXI в. Показано, что превращение имитационных технологий в эрзац-архитектуру, забвение исконных ее законов и низложение искусства до уровня услуги, непрофессиональное руководство процессом, тендерное, но не конкурсное определение архитектурных премьер становятся вехами укоренения архитектурных образов, отражающих современное тюменское мироощущение. Купеческие тщеславие и корысть – современные движущие силы величайшего из искусств, источник вдохновения имитаций ушедшего мира, мыльных архитектурно-косметических пузырей и тоски по канувшим в Лету идеалам.
The article analyzes the state of architecture in Tyumen at the beginning of the XXI century. It is shown that the transformation of imitation technologies into ersatz architecture, the oblivion of its primordial laws and the reduction of art to the level of a service, unprofessional management of the process, tender, but not competitive definition of architectural premieres become milestones in the rooting of architectural images reflecting the modern Tyumen worldview. Merchant's vanity and self–interest are the modern driving forces of the greatest of the arts, a source of inspiration for imitations of a bygone world, soap architectural and cosmetic bubbles and longing for ideals that have sunk into oblivion.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32820
ISBN: 978-5-400-00733-0
Source: Филологический дискурс. — 2012. — Вып. 10
Appears in Collections:Филологический дискурс

Files in This Item:
File SizeFormat 
FilDiskurs2012_10_014.pdf3.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.