Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37340
Title: Обоснование актуальности сопровождения самопроцессов студентов-будущих педагогов в условиях реализации индивидуальных образовательных траекторий
Other Titles: Substantiation of the relevance of supporting the self-processes of students-future teachers in the context of the implementation of individual educational trajectories
Authors: Неумоева-Колчеданцева, Е. В.
Гафнер, А. И.
Neumoeva-Kolchedantseva, E. V.
Gafner, A. I.
Keywords: индивидуализация образования
индивидуальные образовательные траектории
самопроцессы личности
педагогическое (тьюторское) сопровождение самопроцессов личности
individualization of education
individual educational trajectories
personality self-processes
pedagogical (tutor) support of personality self-processes
Issue Date: 2021
Publisher: Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования «Крымский федеральный университет имени В. И. Вернадского»
Citation: Неумоева-Колчеданцева, Е. В. Обоснование актуальности сопровождения самопроцессов студентов-будущих педагогов в условиях реализации индивидуальных образовательных траекторий / Е. В. Неумоева-Колчеданцева, А. И. Гафнер. — Текст : электронный // Педагогический вестник. — 2021. — № 18. — С. 40-42.
Abstract: Обращение к конструктам «самопроцессы личности», «педагогическое (тьюторское) сопровождение самопроцессов личности» определяется необходимостью «усиления» гуманитарной составляющей педагогического образования в условиях его индивидуализации. Под самопроцессами личности понимаются самоопределение, самореализация, самоактуализация. Педагогическое (тьюторское) сопровождение рассматривается как фасилитирующая культурно-образовательная практика. Обоснована актуальность сопровождения на социально-педагогическом, научно-теоретическом и практико-методическом уровнях. Обозначены перспективы дальнейших исследований.
Appealing to the constructs «self-processes of personality», «pedagogical (tutor) support of personal selfprocesses» is determined by the need to «strengthen» the humanitarian component of pedagogical education in the context of its individualization. Self-processes of personality are understood as self-determination, self-realization and self-actualization. Pedagogical (tutor) support is viewed as facilitating cultural and educational practice. The relevance of support at the sociopedagogical, scientific-theoretical and practical-methodological levels has been substantiated. Prospects for further research are outlined.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/37340
ISSN: 2618-818X
Source: Педагогический вестник. — 2021. — № 18
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2618-818X_2021_18_40_42.pdf162,67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.