Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/13946
Title: Методологические аспекты управления услугами на информационном рынке
Other Titles: Methodological aspects of services management on informational IT market
Authors: Агафонова, А. Н.
Anna, N. Agafonova
Keywords: network economics;Informational market;информационный сервис;сетевая экономика;Информационный рынок;конкурентная борьба;competition;informational service
Issue Date: 2012
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования. Экономика (№11) 2012
Abstract: На основе исследования ключевых этапов развития мировой экономики, выявлены причины и факторы формирования современного информационного сервиса. Подчеркивается особенность информации как экономического ресурса, определяющая уникальные характеристики информационных услуг как товара. Установлено, что информационная услуга является рыночной интерпретацией возможных способов удовлетворения информационных потребностей субъектов. При этом особое внимание уделяется как имплицитному, так и эксплицитному характерам информационных потребностей. Проанализирована зависимость степени явности информационной потребности от предмета экономических отношений, в результате чего сделаны выводы относительно необходимости проработки классической методологии управления услугами для сферы информационного сервиса. Акцентировано внимание на важности организации сервисного окружения, характеризующегося высокой персонализированностью и адаптивностью в сфере интеллектуального информационного сервиса. Обозначены перспективные направления развития корпоративного информационного сервиса в модели аутсорсингового обслуживания субъектов . Based on the research of key stages of the world economic development, the article reveals the reasons and factors affecting the formation of the modern information services. It emphasizes the peculiarities of information as an economic resource that define the unique characteristics of information services as a commodity. It states that information services are the market interpretation of possible ways to satisfy the information needs of stakeholders, with particular attention to both implicit and explicit nature of information needs. The author analyzes the degree of explicitness of information needs depending on the subject of economic relations, resulting in conclusions regarding the necessity to study classical methodology of service management in the field of information services. The article focuses on the importance of organizing the service environment that features high personalization and adaptability in the field of intelligent information service. It identifies the promising areas for corporate information services in the model of outsourcing service of the market participants.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/13946
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File SizeFormat 
20_Agafonova_No11_ekonomika_2012-20.pdf281,23 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.