Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14046
Title: Лингво-семантический и этимологический анализ — инструмент социологии молодежи
Other Titles: Linguo-semantic and etymological analysis as a tool of sociology of youth
Authors: Dmitry, Yu Narkhov
Вишневский, С. Ю.
Вишневский, Юрий Рудольфович
Нархов, Дмитрий Юрьевич
Sergey, Y. Vishnevsky
Yuri, R. Vishnevskiy
Keywords: социология молодежи;Лингво-семантический и этимологический анализ;the resource-based approach;the concepts of kidult and generation NI-NI (Generation NEET);sociology of youth;Linguo-semantic and etymological analysis;ресурсный подход;понятия «kidult» и «поколение Ни-Ни» (Поколение NEET)
Issue Date: 2015
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования. 2015. Том 1 №3(3)
Abstract: В статье рассматриваются познавательные возможности применения в социологии молодежи лингво-семантического и этимологического анализа. На примере понятий «kidult» и «поколение Ни-Ни» (Поколение NEET) рассматривается обновление понятийного аппарата социологии молодежи. Выявлены две тенденции развития этого аппарата — необходимость четкого определения понятий и «текучесть» отражаемых в них явлений. На основе проведенного анализа обоснована необходимость ресурсного подхода к . The article deals with the cognitive benefits of the use of linguo-semantic and etymological analysis in sociology of youth. The updated conceptual framework of sociology of youth is traced, as exemplified by the concepts of «kidult» and «generation NI-NI» («Generation NEET»). The authors identified two trends in the development of this framework, i. e. the need for clear definitions and the «fluidity» of the notions they refer to. The conducted research proves the necessity of the resource-based approach to youth.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14046
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File SizeFormat 
Вишневский С.Ю..._3(3)-2.pdf292,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.