Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14069
Title: Динамика развития политической рекламы как элемента политической культуры общества
Other Titles: Political advertising development as an element of a society’s political culture
Authors: Khoroshkevich, N. G.
Хорошкевич, Н. Г.
Keywords: the structure of political culture
the stages of development of political advertising
the dynamics of political advertising
political culture
political advertising
динамика развития политической рекламы
политическая культура
политическая реклама
этапы развития политической рекламы
структура политической культуры
Issue Date: 2015
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Хорошкевич, Н. Г. Динамика развития политической рекламы как элемента политической культуры общества / Н. Г. Хорошкевич // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Социально-экономические и правовые исследования / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2015. – Т. 1, № 4(4). – С. 44-52.
Abstract: The article highlights the development of political advertising using the example of Russia from the Middle Ages to the present day. It deals with the main features of political advertising dynamics as an element of political culture, provides the author's classification of elements of political culture, for example the concurrency of the dynamics of development of political advertising and political culture evolution, despite the fact that the authorities pay not enough attention to development of political culture in Russia. Historical aspect helps to demonstrate that the most intensive political advertisement took place during periods of changes in politics. In these crucial moments for the state there is an acceleration of its development, together with the acceleration of the development of society, it is becoming more diverse, tough and emotional.
В статье рассматривается развитие политической рекламы на примере России со времен средневековья и до настоящего времени. Отмечены основные особенности динамики политической рекламы как элемента политической культуры, предложена авторская классификация элементов, например, таких как совпадение динамик развития политической рекламы и политической культуры, несмотря на то, что развитию последней в России уделяется крайне мало внимания. Исторический аспект помогает продемонстрировать, что наиболее интенсивно политическая реклама развивается в периоды политических изменений. В такие переломные для государств моменты происходит ускорение ее развития вместе с ускорением развития общества, она становится более разнообразной, жесткой, эмоциональной.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14069
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14069
ISSN: 2411-7897
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Социально-экономические и правовые исследования. – 2015. – Т. 1, № 4(4)
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Социально-экономические и правовые исследования

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Хорошкевич.pdf239.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.