Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
Title: | «Философия» импрессионистической картины |
Other Titles: | «The philosophy» of the Impressionist painting |
Authors: | Kuznetsova, L. V. Кузнецова, Л. В. |
Keywords: | the crisis of positivism and rationalism C. Monet the French Impressionist painting Buddhism кризис позитивизма и рационализма К. Моне французская импрессионистическая картина буддизм |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Кузнецова, Л. В. «Философия» импрессионистической картины / Л. В. Кузнецова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Философия / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2012. – № 10. – С. 115-120. |
Abstract: | The article focuses on the problem of defining the philosophical component (outlook) of the French Impressionist painting. A search for its origins and features within the scope of West European and Far Eastern (Japanese) philosophical systems determines a novelty value of the approach. Статья фокусируется на проблеме определения философской (мировоззренческой) составляющей французской импрессионистической картины. Попытка поиска ее истоков и признаков в рамках двух философских систем: западноевропейской и дальневосточной (японской) определяет новизну данного исследования. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196 |
ISSN: | 1562-2983 1994-8484 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Философия. – 2012. – № 10 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.