Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
Title: «Философия» импрессионистической картины
Other Titles: «The philosophy» of the Impressionist painting
Authors: Кузнецова, Л. В.
Larisa, V. Kuznetsova
Keywords: the crisis of positivism and rationalism;C. Monet;The French Impressionist painting;Buddhism;кризис позитивизма и рационализма;К. Моне;Французская импрессионистическая картина;буддизм
Issue Date: 2012
metadata.dc.relation.ispartof: Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates. Философия 2012
Abstract: Статья фокусируется на проблеме определения философской (мировоззренческой) составляющей французской импрессионистической картины. Попытка поиска ее истоков и признаков в рамках двух философских систем: западноевропейской и дальневосточной (японской) определяет новизну данного . The article focuses on the problem of defining the philosophical component (outlook) of the French Impressionist painting. A search for its origins and features within the scope of West European and Far Eastern (Japanese) philosophical systems determines a novelty value of the approach.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
2_Кузнецова.pdf527,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.