Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
Title: «Философия» импрессионистической картины
Other Titles: «The philosophy» of the Impressionist painting
Authors: Kuznetsova, L. V.
Кузнецова, Л. В.
Keywords: the crisis of positivism and rationalism
C. Monet
the French Impressionist painting
Buddhism
кризис позитивизма и рационализма
К. Моне
французская импрессионистическая картина
буддизм
Issue Date: 2012
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Кузнецова, Л. В. «Философия» импрессионистической картины / Л. В. Кузнецова // Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Философия / главный редактор Г. Ф. Шафранов-Куцев. – Тюмень : Издательство Тюменского государственного университета, 2012. – № 10. – С. 115-120.
Abstract: The article focuses on the problem of defining the philosophical component (outlook) of the French Impressionist painting. A search for its origins and features within the scope of West European and Far Eastern (Japanese) philosophical systems determines a novelty value of the approach.
Статья фокусируется на проблеме определения философской (мировоззренческой) составляющей французской импрессионистической картины. Попытка поиска ее истоков и признаков в рамках двух философских систем: западноевропейской и дальневосточной (японской) определяет новизну данного исследования.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/14196
ISSN: 1562-2983
1994-8484
Source: Вестник Тюменского государственного университета. Серия: Философия. – 2012. – № 10
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2_Кузнецова.pdf527.49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.