Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/18187
Title: Sociology of emotions: relationship of the orientations on value experiences and core values
Other Titles: Социология эмоций: взаимосвязь ориентаций на ценностные переживания и базовые ценности
Authors: Немировский, В. Г.
Nemirovskii, V. G.
Keywords: sociology of emotions
core values
focus on value experiences
социология эмоций
базовые ценности
ориентации на ценностные переживания
Issue Date: 2011
Publisher: Сибирский федеральный университет
Siberian Federal University
Citation: Nemirovskii, V. G. Sociology of emotions: relationship of the orientations on value experiences and core values / V. G. Nemirovskii // Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. – 2011. – Vol. 4. – Iss. 8. – P. 1073-1082.
Abstract: Статья посвящена такому малоизученному в социологии эмоций вопросу, как анализ взаимосвязей между ориентациями респондентов на базовые ценности и их ориентациями на ценностные переживания. В целом, базовые ценности в мировой социологии изучены крайне подробно, на базе ряда кросскультурных сравнительных исследований. Ориентации на ценностные переживания также изучаются на протяжении почти 30 лет на базе российских респондентов. В данной статье приводятся результаты корреляционного анализа между базовыми ценностями, зафиксированными по методике Ш. Шварца, и ориентациями респондентов на ценностные переживания на основе методики В. Г. Немировского. Сделан вывод, что ориентации на ценностные переживания, как правило, выражают личностный смысл базовых ценностей для респондентов.
This paper is devoted to such scarcely studied in the sociology of emotions matter as the analysis of the relationships between orientations of the respondents on core values and their orientations on value experiences. In general, in the field of sociology core values are particularly studied on the basis of numerous cross-cultural comparative studies. Orientations on value experiences have also been studied for nearly 30 years on the basis of surveys of the Russian respondents. This paper presents the results of correlation analysis between core values, fixed by the method of S. Schwartz, and orientations of the respondents on value experiences on the basis of techniques, developed by V. G. Nemirovsky. It is concluded that the orientations on value experiences tend to express the personalised sense of core values for the respondents.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/18187
ISSN: 1997-1370 (print)
2313-6014 (online)
Source: Journal of Siberian Federal University. Humanities & Social Sciences. – 2011. – Т. 4. – № 8
Appears in Collections:Научные сборники, статьи, препринты

Files in This Item:
File SizeFormat 
JoSFU.HaSS2011_8_1073_1082.pdf334.48 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.