Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30647
Title: | Духовность личности как проблема философии образования |
Other Titles: | The spirituality of the individual as a problem of the philosophy of education |
Authors: | Степанова, И. Н. Шалютин, С. М. Stepanova, I. N. Shalyutin, S. M. |
Keywords: | духовность личности духовное образование духовные ценности личность spirituality of personality spiritual education spiritual values personality |
Issue Date: | 2006 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Степанова, И. Н. Духовность личности как проблема философии образования / И. Н. Степанова, С. М. Шалютин. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 2. — С. 99–107. |
Abstract: | В статье рассматриваются проблемы духовной сущности человека, духовности как качества личности, духовной направленности личности в сфере культуры, соотношения духовности и религиозности личности и внутренних механизмов формирования духовности личности. Спиритуалистическое понимание сущности человека характеризуется как философско-антропологическое основание стратегии духовного образования и воспитания. The authors regard the problems of spiritual nature of a human being, spirituality as a quality of a personality, spiritual objectives of a personality in the field of culture, as well as the ratio between spirituality and a religious orientation of a person and the inner mechanisms that shape individual spirituality. Spiritual understanding of the nature of human being is characterized as a philosophic and anthropological basis to build up a strategy for spiritual education. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30647 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 2 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.