Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30647
Title: Духовность личности как проблема философии образования
Other Titles: The spirituality of the individual as a problem of the philosophy of education
Authors: Степанова, И. Н.
Шалютин, С. М.
Stepanova, I. N.
Shalyutin, S. M.
Keywords: духовность личности
духовное образование
духовные ценности
личность
spirituality of personality
spiritual education
spiritual values
personality
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Степанова, И. Н. Духовность личности как проблема философии образования / И. Н. Степанова, С. М. Шалютин. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 2. — С. 99–107.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы духовной сущности человека, духовности как качества личности, духовной направленности личности в сфере культуры, соотношения духовности и религиозности личности и внутренних механизмов формирования духовности личности. Спиритуалистическое понимание сущности человека характеризуется как философско-антропологическое основание стратегии духовного образования и воспитания.
The authors regard the problems of spiritual nature of a human being, spirituality as a quality of a personality, spiritual objectives of a personality in the field of culture, as well as the ratio between spirituality and a religious orientation of a person and the inner mechanisms that shape individual spirituality. Spiritual understanding of the nature of human being is characterized as a philosophic and anthropological basis to build up a strategy for spiritual education.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30647
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 2
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_2_99_107.pdf15.93 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.