Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30681
Title: Вклад российской интеллигенции в развитие образования среди казахского населения Степного края в начале XX в.
Other Titles: The contribution of the Russian intelligentsia to the development of education among the Kazakh population of the Steppe region at the beginning of the XX century.
Authors: Буктугутова, Р. С.
Buktugutova, P. S.
Keywords: развитие образования
Казахстан
русско-казахские школы
казахское население
аульные школы
development of education
Kazakhstan
Russian-Kazakh schools
Kazakh population
village schools
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Буктугутова, Р. С. Вклад российской интеллигенции в развитие образования среди казахского населения Степного края в начале XX в. / Р. С. Буктугутова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 4. — С. 29–37.
Abstract: В статье характеризуется вклад российской интеллигенции в развитие образования среди казахского населения Степного края XX в. Показана ее роль в создании русско-казахских школ, а также в деятельности ряда просветительных организаций, способствовавших культурному сближению коренных жителей и русского населения этого региона.
The author characterizes the contribution of Russian intellectuals into education development for Kazakh population in Steppe region in the 20th century. Their activity resulted into the net of Russian — Kazakh schools, a number of enlightenment organizations as well as in closer ties between ingenious population and Russian newcomers to the region.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30681
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 4
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_4_29_37.pdf18.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.