Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПалиева, Т. В.ru
dc.contributor.authorPalieva, T. V.en
dc.date.accessioned2024-01-19T10:08:37Z-
dc.date.available2024-01-19T10:08:37Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.citationПалиева, Т. В. Развитие билингвального образования дошкольников в Беларуси во второй половине XX века / Т. В. Палиева. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 8. — С. 48–52.ru
dc.identifier.issn1562-2983-
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30723-
dc.description.abstractПредставлен комплексный историко-педагогический анализ развития системы дошкольного образования в условиях двуязычия в Беларуси второй половины XX века. Выявлены особенности влияния государственной языковой политики и социолингвистической ситуации на функционирование белорусского и русского языков в дошкольных учреждениях. Проанализировано нормативно-правовое и программное обеспечение, научно-методическая база и кадровые ресурсы двуязычного воспитания и обучения детей. Намечены пути совершенствования качества билингвального образования дошкольников.ru
dc.description.abstractHere we introduced complex historically-pedagogical analysis of the preschool educational system in terms of bilingualism in Belarus of the 2nd half of the XX century. We revealed the peculiar influence of the governmental linguistic politics and sociolinguistic satiation on the functioning of the Belarusian and the Russian languages in preschool establishments. Was analyzed normative-lawful and program supplement, scientifically-methodological basis and staff resources of the bilingual education of children. Were outlined the ways of the qualitative improvement of the bilingual preschool education.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherИздательство Тюменского государственного университетаru
dc.relation.ispartofВестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 8ru
dc.subjectдвуязычиеru
dc.subjectбилингвальное образованиеru
dc.subjectдошкольное образованиеru
dc.subjectдвуязычное воспитаниеru
dc.subjectРеспублика Беларусьru
dc.subjectbilingualismen
dc.subjectbilingual educationen
dc.subjectpreschool educationen
dc.subjectbilingual educationen
dc.subjectRepublic of Belarusen
dc.titleРазвитие билингвального образования дошкольников в Беларуси во второй половине XX векаru
dc.title.alternativeThe development of bilingual education for preschoolers in Belarus in the second half of the twentieth centuryen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage48-
local.description.lastpage52-
local.issue8-
local.identifier.uuiddc36e485-b1e1-4b37-93c7-6356cdcec2d9-
local.identifier.handleru-tsu/30723-
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_8_48_52.pdf2.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.