Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30777
Title: | Опыт осмысления процесса формирования средневекового российского государства XIV–XVI вв. в научном творчестве историков «старой школы» |
Other Titles: | The experience of understanding the process of formation of the medieval Russian state of the XIV–XVI centuries in the scientific work of historians of the «old school» |
Authors: | Шишкин, И. Г. Shishkin, I. G. |
Keywords: | история российского государства XIV–XVI века взгляды историков Платонов С. Ф. Любавский М. К. Веселовский С. Б. Пресняков А. Е. the history of the Russian state XIV–XVI centuries views of historians |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Шишкин, И. Г. Опыт осмысления процесса формирования средневекового российского государства XIV–XVI вв. в научном творчестве историков «старой школы» / И. Г. Шишкин. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 1. — С. 162–170. |
Abstract: | В статье рассматриваются проблемы взаимоотношений представителей дореволюционной академической науки, историков «старой школы» с организаторами советской исторической науки в первые годы советской власти. Анализируются коллизии методологических штудий по проблемам образования единого русского государства в 20-е гг. XX века. This article deals with the problems of relationships between pre-revolutionary academic scientists, historians of the so - called «old school» and the first Soviet historical researches in the early years of the Soviet power. The author analyzes the collisions which appeared during the methodological discussions on the United Russian State foundation in the 20-th of the XX century. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/30777 |
ISSN: | 1562-2983 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 2007. — № 1 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.