Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31397
Title: Комплексная помощь и поддержка детей группы риска
Other Titles: Comprehensive care and support for children at risk
Authors: Семенкова, С. Н.
Semenkova, S. N.
Keywords: педагогика
детская психология
трудные дети
социальная политика
социальная реабилитация
pedagogy
child psychology
difficult children
social policy
social rehabilitation
Issue Date: 2002
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Семенкова, С. Н. Комплексная помощь и поддержка детей группы риска / С. Н. Семенкова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1. — С. 103–108.
Abstract: В статье раскрывается влияние на трудновоспитуемых детей группы риска (детей-инвалидов, детей-сирот и т. д.) психологических (индивидуальные особенности и черты личности детей и взрослых) и социально-педагогических (семья, школа, сверстники) факторов, необходимость оказания им комплексной (педагогической, психологической, медицинской, правовой, социальной и т. д.) помощи и поддержки; кратко раскрывается опыт оказания комплексной помощи детям, накопленный в Тюменском регионе.
The author dwells upon the influence of psychological (individual and special features of children and grown-ups) and social pedagogical (family, school, classmates) factors on the risk groups of problem children (disabled children, orphan children etc.) as well as the necessity of giving them a complex help and support (pedagogical, psychological, medical, human, social etc.). A short survey of such experience is offered.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/31397
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2002. — № 1
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2002_1_103_108.pdf5.13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.