Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32392
Title: | Мудрость педагога |
Other Titles: | The wisdom of a teacher |
Authors: | Гильманов, С. А. Gilmanov, S. A. |
Keywords: | образование педагоги преподаватели квалификация преподавателей деятельность педагога педагогическая деятельность education teachers qualification of teachers activity of a teacher pedagogical activity |
Issue Date: | 1999 |
Publisher: | Издательство Тюменского государственного университета |
Citation: | Гильманов, С. А. Мудрость педагога / С. А. Гильманов. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1. — С. 49–56. |
Abstract: | Педагогическая мудрость проявляется как авторство в самостоятельном структурировании и конструировании своих действий, учебного материала, взаимодействий и отношений с учениками. Ведущими характеристиками мудрого ума педагога являются: понимание ученика; способность преобразовывать информацию в разномодальные понятия, образы, схемы и пр.; способность создавать экстериоризированные целостные модели выражения мыслей и действий. The pedagogical wisdom is manifested through such an activity as the authorship which deals with independent structuring and constructing of ones actions, educational material, the interactions and relations with the students. The leading characteristics of a wisdom-minded teacher are: understanding of learners, ability to transform the information into the multimodel notions, images, schemes etc.; ability to create integrated exteriorized models expressing one's ideas and actions. |
URI: | https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32392 |
ISBN: | 5-88081-146-8 |
Source: | Вестник Тюменского государственного университета. — 1999. — № 1 |
Appears in Collections: | Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.