Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32477
Title: Репрезентация концепта «учитель» в Тобольской частной газете «Сибирский листок» (1890–1919 гг.)
Other Titles: Representation of the concept of «teacher» in the Tobolsk private newspaper «Siberian Leaf» (1890–1919)
Authors: Смыслова, С. Л.
Smyslova, S. L.
Keywords: литературоведение
периодическая печать Тобольска
Тюменская область
Сибирский листок
синтаксис
метафорическая репрезентация
газетный дискурс
literary criticism
periodical press of Tobolsk
Tyumen region
Siberian leaflet
syntax
metaphorical representation
newspaper discourse
Issue Date: 2006
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Смыслова, С. Л. Репрезентация концепта «учитель» в Тобольской частной газете «Сибирский листок» (1890–1919 гг.) / С. Л. Смыслова. — Текст : электронный // Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7. — С. 176–181.
Abstract: В статье рассматриваются особенности лексической, синтаксической, метафорической репрезентации концепта «учитель». Исследование проведено на материале публикаций газеты «Сибирский листок», что позволяет сделать выводы о специфике репрезентации концепта «учитель» в региональном публицистическом дискурсе рубежа XIX–XX веков.
The article focuses on lexical, syntactical and metaphorical peculiarities of the concept of «teacher» expression. For this research to be carried out a number of articles from «Sibirsky Listok» newspaper were analyzed. The source material enables us single out specific features of the concept representation in a regional journalistic discourse at the turn of the 20th century.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32477
ISSN: 1562-2983
Source: Вестник Тюменского государственного университета. — 2006. — № 7
Appears in Collections:Вестник ТюмГУ: Гуманитарные исследования. Humanitates

Files in This Item:
File SizeFormat 
vestnikTyumGU_2006_7_176_181.pdf6.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.