Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32586
Title: Первобытное мышление и современная телевизионная реклама
Other Titles: Primitive thinking and modern television advertising
Authors: Мельницер, Г. З.
Melnitser, G. Z.
Keywords: реклама в средствах массовой информации
телевизионная реклама
психология рекламы
философия рекламы
advertising in the media
television advertising
psychology of advertising
philosophy of advertising
Issue Date: 2002
Publisher: Издательство Тюменского государственного университета
Citation: Мельницер, Г. З. Первобытное мышление и современная телевизионная реклама / Г. З. Мельницер. — Текст : электронный // Филологический дискурс : Вестник филологического факультета ТюмГУ. — 2002. — Вып. 3: Филологические прогулки по современности. — С. 33–38.
Abstract: Отталкиваясь от очевидного стремления разработчиков телевизионной рекламы приносить законы логики в жертву иррационализму, автор вскрывает ритуально-мифологические корни рекламного творчества и на примере некоторых видеороликов иллюстрирует преломление в них принципов первобытного мышления.
Starting from the obvious desire of the developers of television advertising to sacrifice the laws of logic to irrationalism, the author reveals the ritual and mythological roots of advertising creativity and, using the example of some videos, illustrates the refraction of the principles of primitive thinking in them.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/32586
ISBN: 5-88081-337-1
Source: Филологический дискурс. — 2002. — Вып. 3
Appears in Collections:Филологический дискурс

Files in This Item:
File SizeFormat 
FilDiskurs2002_3_33_38.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.