Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34603
Title: The Rhetoric of rock: the stylistics of amplified sound
Other Titles: Риторика рока: стилистика усиленного звука
Authors: Cocksey, D.
Кокси, Д. Дж.
Keywords: synesthesia
stylistics
music semiotics
rock music
синестезия
стилистика
музыкальная семиотика
рок-музыка
Issue Date: 2013
Publisher: Tyumen State University
Citation: Cocksey, D. The Rhetoric of rock: the stylistics of amplified sound / D. Cocksey // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 1 : Philology. — P. 66–72.
Abstract: This article postulates rock music as a palimpsest in which artists’ musical discourse builds upon a pre-existing and renewable technological score composed of electronic components chosen to produce particular sonic effects within boundaries which constitute musical genres. These components can be considered as micro- or macrostructural figures within musical discourse, and as such enable sound to be replicated or imitated in the same way as a literary pastiche. Like a musical score, the rhetoric which arises from the combination of these figures can be read visually in the form of circuit diagrams, pictorial representations and even the instruments themselves. The latter are visual shorthand for their own sonic properties, and so frequently become a part of groups’ stage scenography or discursive ethos.
Статья посвящена стилистике рок-музыки, которая рассматривается как палимпсест, где дискурс музыканта накладывается на уже существующую или новую технологическую партитуру, состоящую из электронных компонентов, которые сгруппированы особым образом для создания различных звуковых эффектов в рамках определенных музыкальных жанров. Эти компоненты можно рассматривать в качестве микро- и макро-структурных фигур в рамках музыкального дискурса, которые позволяют воспроизводить или имитировать звук таким же образом, как и вторичное литературное произведение, являющее собой продолжение либо иную сюжетную версию первичного с сохранением авторского стиля. Как и музыкальная партитура, электронная партитура может быть представлена визуально на электрических схемах, пиктограммах и на самих инструментах, которые являются визуальными символами для своих звуковых характеристик и зачастую становятся частью сценографии и дискурсивного духа музыкальной группы.
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34603
ISSN: 2307-6445
Source: Tyumen State University Herald. — 2013. — № 1 : Philology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_1_66_72.pdf2.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.