Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34643
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorShafranov-Kutsev, G. Ph.en
dc.contributor.authorTrubin, G. A.en
dc.contributor.authorШафранов-Куцев, Г. Ф.ru
dc.contributor.authorТрубин, Г. А.ru
dc.date.accessioned2024-10-21T04:54:05Z-
dc.date.available2024-10-21T04:54:05Z-
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationShafranov-Kutsev, G. Ph. Professional education and innovation activity of population / G. Ph. Shafranov-Kutsev, G. A. Trubin // Tyumen State University Herald. — 2013. — № 8 : Sociology. — P. 42–51.en
dc.identifier.issn2307-6445
dc.identifier.issn2309-7051
dc.identifier.urihttps://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34643-
dc.description.abstractIn recent years almost all the subjects of the Russian Federation have formed regional innovation systems. In order to evaluate their effectiveness, it is important to monitor innovation activity of the population, to study the factors forming it. The study examined innovative activity of the population of the Tyumen Region in three subjects of the Russian Federation. The interest in the innovative development is mostly determined by professional education of a person. The majority of innovators have higher professional education. An important prerequisite of training new personnel for the innovation economy is constantly continuing training and education of the working population. In modem society, there is every reason to assert the need for additional continuous professional education of the working population. The amount of time spent on additional professional education per worker is the most objective measure of human resources formation for the benefit of innovation development. The manifestation of innovative activity of the population is also dependent on the electronic equipment of human life with the sources of information.en
dc.description.abstractВ последние годы практически во всех субъектах Российской Федерации сформированы региональные инновационные системы. Для оценки их эффективности важно проводить мониторинг инновационной активности населения, изучать факторы, ее формирующие. В ходе исследования была изучена инновационная активность населения Тюменской области в трех субъектах Российской Федерации. Интерес к инновационному развитию во многом определяется профессиональным образованием человека. Большинство инноваторов имеют высшее профессиональное образование. Важной предпосылкой подготовки новых кадров для инновационной экономики является постоянное повышение квалификации и просвещение работающего населения. В современном обществе есть все основания утверждать о необходимости дополнительного непрерывного профессионального образования работающего населения. Количество времени, затраченного на дополнительное профессиональное образование в расчете на одного работника, является наиболее объективным показателем формирования человеческих ресурсов в интересах инновационного развития. Проявление инновационной активности населения также зависит от электронного оснащения жизнедеятельности человека источниками информации.ru
dc.description.sponsorshipThis article was prepared with the support of the Presidential Grant of the Russian Federation «Scientific and pedagogical personnel of innovative Russia 2009-2013». (the research project «Design of a model and technology for indicative monitoring of innovative environment of the region», agreement No. 14.B37.21.0026).en
dc.description.sponsorshipДанная статья подготовлена при поддержке гранта Президента Российской Федерации «Научные и педагогические кадры инновационной России на 2009-2013 годы». (исследовательский проект «Разработка модели и технологии индикативного мониторинга инновационной среды региона», соглашение № 14.В37.21.0026).ru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoenen
dc.publisherTyumen State Universityen
dc.relation.ispartofTyumen State University Herald. — 2013. — № 8 : Sociologyen
dc.subjectregional innovation systemen
dc.subjectinnovation activityen
dc.subjectvocational trainingen
dc.subjectcontinuous professional educationen
dc.subjectelectronic equipmenten
dc.subjectрегиональная инновационная системаru
dc.subjectинновационная деятельностьru
dc.subjectпрофессиональное обучениеru
dc.subjectнепрерывное профессиональное образованиеru
dc.subjectэлектронное оборудованиеru
dc.titleProfessional education and innovation activity of populationen
dc.title.alternativeПрофессиональное образование и инновационная активность населенияru
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
local.description.firstpage42
local.description.lastpage51
local.issue8
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2013_8_42_51.pdf962.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.