Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34718
Title: Strategies of leading design development of Russian education
Other Titles: Стратегии опережающего проектного развития российского образования
Authors: Zagvyazinsky, V. I.
Загвязинский, В. И.
Keywords: socio-pedagogical design
leading education
traditional and innovative educational technologies
comprehensive monitoring of educational outcomes
социально-педагогическое проектирование
опережающее образование
традиционные и инновационные образовательные технологии
комплексный мониторинг образовательных результатовф
Issue Date: 2012
Publisher: Tyumen State University
Citation: Zagvyasinsky, V. I. Strategies of leading design development of Russian education / V. I. Zagvyazinsky // Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psichology. — P. 4–9.
Abstract: This article describes the sources and manifestations of the contemporary crisis in education in Russia, caused by both objective socio-cultural circumstances and management errors. It shows the progress in understanding the correlation between economics and education, requiring a transition from the education meeting the socio-economic situation to leading education. The article outlines the conditions and measures for transforming this crisis into a renewal of the system based on an awareness of the major humanistic educational ideas, assimilation of new standards, recognition of the real priority of education, the use of both traditional and new educational technologies, the development of educational systems, both from the top (the decisions and actions of the state) and the bottom (the development of the creative initiative of teachers and teaching staff).
В данной статье рассматриваются истоки и проявления современного кризиса образования в России, вызванного как объективными социокультурными обстоятельствами, так и ошибками менеджмента. В ней показан прогресс в понимании взаимосвязи экономики и образования, требующий перехода от образования, отвечающего социально-экономической ситуации, к образованию опережающему. В статье излагаются условия и меры для преобразования этого кризиса в обновление системы, основанное на осознании основных гуманистических образовательных идей, усвоении новых стандартов, признании реального приоритета образования, использовании как традиционных, так и новых образовательных технологий, развитии образовательных систем как с самого начала, так и с самого начала. сверху (решения и действия государства) и снизу (развитие творческой инициативы учителей и педагогического коллектива).
URI: https://elib.utmn.ru/jspui/handle/ru-tsu/34718
Source: Tyumen State University Herald. — 2012. — № 9 : Pedagogics. Psychology
Appears in Collections:Tyumen State University Herald

Files in This Item:
File SizeFormat 
TSUHerald_2012_9_4_9.pdf444.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.